Ik wil graag trompet leren spelen, maar waar moet ik beginnen? Wat is een goede starters-trompet? Vriend van mij raadde het merk Yamaha aan; niet te duur en redelijk goede kwaliteit. Of kan ik beter iets anders nemen?
Yamaha heeft inderdaad een aantal instrumenten die voor een beginner in aanmerking zouden kunnen komen. En ze worden regelmatig op muziekscholen gebruikt.
De 1xxx, 2xxx en 4xxx serie van yamaha zijn over het algemeen goed betaalbaar. Mocht je een niet al te oude 5xxx tegen komen die betaalbaar is dan zou dat ook een heel goede optie kunnen zijn. M'n ervaring met een yamaha 4 en 5 serie zijn overigens lang niet slecht. Beiden spraken makkelijker aan en bleven opener in de hoogte als de 6335 HG waar ik op speel.
Verder hebben bijna alle grote merken relatief betaalbare instrumenten voor beginners.
Een Yamaha val je nooit geen buil aan, ook de goedkopere modellen spelen erg goed.
De vraag voor jezelf is hoe serieus pak je het aan en waar ga je les nemen.
Een muziekschool zal van je verwachten dat je met een goeie lestrompet aan komt.
Als je je aansluit bij een verenigigng en daar les neemt zullen hun ook meestal jou een trompet in bruikleen geven.( de goedkoopste manier zonder al teveel risico )
Wil je gewoon even snuffelen met een trompet en heb je een kennis die je op weg wilt helpen kun je ook starten met een Chinees ,zo rond de 100euro zijn ze eral.
Lukt het dan niet of het lijkt je toch niks heb je iig geen dure trompet in de kast liggen.
Succes met alles.
Geldt dit ook voor mensen die nog nooit een noot hebben geblazen op een trompet? Er staat alleen een maximum. Zou graag binnenkort met trompetles beginnen en dan zou dit mooi meegenomen zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen