Een tijdje terug al heb ik een topic geplaatst over het waard zijn van een trompet om te reviseren, maar ik kan het even zo snel niet teurg vinden...sorry...
Maar ik heb dus een tijd terug voor mijn verjaardag een oude Bach Stradivarius Model 25 gekregen en toen vroeg ik mij af of deze trompet reviseren waard is. Hij speelt heerlijk (maar ja dat zal alles wel doen vergelijken met mijn Amati waar ik op begonnen ben...haha)
Het is een instrument uit 1980 en behoorlijk gehavend. Alle schuiven zitten kleine deukjes in, de beker staat scheef en verder lopen de ventielen niet heel erg soepel (wel goed genoeg om fatsoenlijk op te spelen). Al begin ik wat sneller te willen/kunnen spelen en werken de ventielen me niet altijd mee als ik ze ff verkeerd indruk.
Ik krijg van de meeste mensen te horen dat deze toeter het zeker waard is en dus ben ik van de week bij Adams in Thorn geweest om eens te vragen.
Ook zij vonden het het zeker waard, maar het zou wel zeker 350 euro gaan kosten. En daar komt het probleem om de hoeken kijken als arme student (en pas het rijbewijs gehaald en verhuisd) heb ik niet zoveel geld.
Binnekort zal ik proberen wat foto's te maken van de schade, kijken of dat lukt (met mijn telefoon iig niet).
Kunnen jullie iets zeggen over de kosten wat dit met zich mee zou brengen? Hoe zit Adams in het algemeen is deze duur of gewoon standaard prijs?