trompet.nl > forum > Toon onderwerp - King Legend 2070 niet meer in productie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: King Legend 2070 niet meer in productie?
BerichtGeplaatst: 03 mei 2008 20:48 

Hallo,

Ik ben altijd erg enthousiast geweest over het merk King. De laatste jaren heb ik een Bach gespeeld, maar ik zou wel weer terug willen op een King. In onze fanfare gebruiken we meerdere Kings ( Legend en Silver Flair ), waarover we in zijn algemeenheid erg positief zijn.

Het model King Legend 2070 blijkt nu niet meer in productie te zijn. Alleen het goedkopere SIlver Flair 2055 model en de 601 worden nog nieuw geproduceerd en een model 1112 wat blijkbaar speciaal op Amerikaanse marchingbands is gericht.

Heeft iemand een idee waarom het topmodel Legend niet meer gemaakt wordt?

groeten Hennie

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2008 21:40 

Toen King samen met Conn ging, deze UMI werden, dit bij Steinway kwam en nu Conn-Selmer heet (serieus), werden veel van de minder verkopende modellen geschrapt. Waaronder de Legend blijkbaar.
Het merk King, als een op zichzelf staand merk, met duidelijke eigen modellen en productielijn bestaat al jaren niet meer. Hetzelfde geldt voor Benge, Holton, Martin, Conn, LeBlanc, Selmer en (in iets mindere mate) voor Bach.

Profiel  

Berichttitel: legend
BerichtGeplaatst: 04 mei 2008 06:48 

is helemaal waar . Nu al die merken onder een dak zitten(fabrieken zitten nog wel overal en nergens) maar de zakelijke leiding zullen we maar zeggen. Hebben de merken hun eigengezicht verloren en zo zijn er vele modellen verdwenen. Ook bij de andere instrumenten is dit het geval. (trombone, enz)
Er wordt gewoon gekeken wat het meeste wordt verkocht en/of waar het meeste op verdiend wordt.

Er jammer zeker een merk als Conn bv. was een enorme inovator voor blaasinstrumenten. Daar zat een kennis dat was enorm. Vandaag de dag is het nog maar de vraag waar het allemaal vandaan komt. Maar dat geldt voor heel veel merken. Je praat bijna niet meer over een merk , maar meer over een product.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2008 09:23 

Ben zelf de trotse eigenaar van een legend 2070 sp ML boring. Ben ook een tijdje op zoek geweest naar een legend met een L boring (berend bedankt voor het proberen!) maar in de matte versie istie ook helaas nergens meer te krijgen.
Blijft een heerlijke allround toeter waar ik zeker nog jaren mee vooruit wil.
Zeker nu met een GR 65Z* mondstuk op advies van Hans. speelt geweldig!!!

Mijn tip: houd Ebay in de gaten, daar komen nog wel eens wat legends voorbij voor een prijs waar je tegenwoordig niet eens meer een tv voor kan kopen. zeker de moeite waard om ff te checken.

of: http://www.trevorjonesltd.co.uk/KingLeg ... 0L-SGX.htm

Succes!!!

Jeroen

Profiel  

Berichttitel: king kong
BerichtGeplaatst: 05 mei 2008 10:37 

Die 2055 lijkt me toch ook niet verkeerd. Heeft een vierkante stempomt en geen reversed leadpipe dus 't kon nog best nog wel 's zo zijn dat de 2055 met zijn grotere boring qua speeleigenschappen heel dicht bij de 2070 ligt.....
Maar eh, over leadpipes gesproken, als de kwaliteit van de leadpipe -en vermoedelijk ook de stempomp- dezelfe is als van zovele andere trompetten uit de Conn-Selmer stal dan zou ik toch echt verder gaan zoeken. Er zijn nl. wel meer fijne alround (!) instrumenten op de markt die voor het zelfde geld veeeeeeeeel meer kwaliteit bieden.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: King Legend
BerichtGeplaatst: 30 mei 2008 09:14 

Jeroenpan schreef:
Mijn tip: houd Ebay in de gaten, daar komen nog wel eens wat legends voorbij voor een prijs waar je tegenwoordig niet eens meer een tv voor kan kopen. zeker de moeite waard om ff te checken.

Succes!!!

Jeroen

Gisteren mijn nieuwe ( waarschijnlijk één van de laatst geproduceerde ) trompet King Legend 2070 L ontvangen. Gekocht via Ebay.com uit U.S. Duurde wel drie weken; dus ik begon me al wat zorgen te maken over levering; maar de trompet bleek zo'n twee weken bij de douane te hebben gelegen. Aan de postbode moest nog een bedrag voor de BTW bij invoer betaald worden.

Groeten Hennie

Profiel  

Berichttitel: Re: king kong
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 13:20 

Theo van Kampen schreef:
Die 2055 lijkt me toch ook niet verkeerd. Heeft een vierkante stempomt en geen reversed leadpipe

Ik heb een 2055. Deze beschikt niet over een vierkante stempomp, maar een ronde.

Wel fijn instrument verder.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur