trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet kopen in de UK
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet kopen in de UK
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 16:35 

Hallo medetrompetspelers. Ik ben zo wat aan het rondkijken geweest voor een trompet en mijn oog is gevallen op de Yamaha YTR-6310ZS. Nou is die dus een beetje boven budget en na enig speurwerk kom ik erachter dat instrumenten in de UK echt ongelofelijk veel goedkoper zijn.

Daarom dacht ik er dus aan om het instrument de importeren uit de UK, via johnpacker.co.uk. Voor zover ik kan zien is dit allemaal betrouwbaar enzovoort. Daar zit het probleem dus niet.

Verder hebben we volgens mij vrijheid van handel binnen de EU en hoef ik het ding niet echt te importeren of er btw over te betalen.

De prijs waarvoor ik hem kan kopen is 1000 euro. maar daar komen nog 120 euro aan verzendkosten bij (enigsinds hoog, maargoed daar moet ik me maar bij neerleggen). Het totaal maakt dus 1120 euro. Een prijs nog ruim 200 euro onder wat andere winkels hier in nederland kunnen bieden.

Hoe zit het verder met garantie en dergelijke? Lijkt me niet dat je hierdoor iets van je fabrieksgarantie of wat dan ook verliest. De garantie van de winkel is ook in orde. binnen 30 dagen kun je gewoon retour sturen, ook als het instrument je simpelweg niet bevalt. Allemaal zeer netjes dus.

Nu is mijn vraag: Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon the way to go? :D

Laatst bijgewerkt door Mischa op 26 jun 2008 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 16:41 

Wat garantie betreft durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar voor de rest klopt je verhaal.
Laat je horen wat je gaat doen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 16:45 

L J schreef:
Wat garantie betreft durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar voor de rest klopt je verhaal.
Laat je horen wat je gaat doen?
Ik laat zeker de afloop en dergelijke even weten: Ik heb namelijk eerst hier op het forum gezocht maar kon zo snel niks vinden hierover.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 17:07 

Dus 860 pond ----> 1086euro + 120 euro verzenden = 1206 euro

Adviesprijs in NL is 1740 euro dus voor ongeveer 1400 tot 1575 gaat ie doorgaans over de toonbank.

Is proefspelen op je instrument en het gemak van een winkel waar je zo naar terug kan je die 200 euro waard?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 17:15 

Citaat:
Is proefspelen op je instrument en het gemak van een winkel waar je zo naar terug kan je die 200 euro waard?

Ja!
het onderling verschil tussen 'dezelfde' toeters is (zeker bij fabrieksmodellen) zeer groot. En als je toeter spontaan uit elkaar valt na 2 dagen dan is het altijd leuk om 'even' naar de leverancier te gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 17:17 

martijn85 schreef:
Dus 860 pond ----> 1086euro + 120 euro verzenden = 1206 euro

Adviesprijs in NL is 1740 euro dus voor ongeveer 1400 tot 1575 gaat ie doorgaans over de toonbank.

Er zit nog extra korting op van 8%. En wie zegt dat ik het instrument niet bespeeld heb? Verder kan ik mijn instrument gewoon hier naar de plaatselijke shop brengen waar ik normaliter mijn instrumenten koop en laat onderhouden. Echter als ze niet voor minder dan 1500 euro van eigenaar willen wisselen kan ik niet anders dan het aan hun neus voorbij laten gaan.

Het komt neer op 1123 euro's incl verzendkosten. Ferm verschil met de 1400 euro waar jij het over hebt...

Hierboven: ik ben beginnend speler dus die minieme verschillen zal ik echt nog niet merken. Toch ga ik graag voor een kwaliteitstoeter die ik lekker vind spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 18:24 

De toeter die in Engenland ligt heb je neem ik aan niet bespeeld. Ik heb ook 5 (waarvan 3 gelakte) 6310Z's bespeeld (en 2 8310Z's en een 6330B, en nog een stuk of 10 toeters van kwalitatief vergelijkbare merken). En ook de gelakte speelden alledrie verschillend. De 6310Z die ik nu heb blaast makkelijker door en ik klonk er warmer op dan op de 8310Z en 6330B waar ik bij pfiefer ook op heb gespeeld (ondanks de zwaardere roodkoperen beker van de 6330B) .

Een gelakte zou misschien makkelijker in je budget passen. En dat minieme verschil ga je dan toch ook niet merken. En als je je instrument voor allround toepassingen wil gebruiken waarom niet een iets milder klinkend instrument (bijvoorbeeld een 6335(G))

Citaat:
Het komt neer op 1123 euro's incl verzendkosten. Ferm verschil met de 1400 euro waar jij het over hebt...

M'n gelakte deed 1330 met ander mondstuk omdat ik op een 14b4 niet lekker speelde en gewent was aan een 11c4. Mij zou het het verschil wel waard zijn gezien de onderlinge verschillen (ik vond het verschil in weerstand op z'n minst opmerkelijk). En vergeet niet dat je grote kans hebt dat je pakketje nog een week of 3 op schiphol blijft liggen dus dan is het grootste deel van je 30 dagen uitprobeer periode al om.

Citaat:
Toch ga ik graag voor een kwaliteitstoeter die ik lekker vind spelen.

Dat weet je dus juist nog niet :wink: Tref je een goeie dan kan het zeker een fantastisch instrument zijn (al sprak de klank van de gelakte me meer aan)

Het is simpel weg jou keuze, doe je een gok of speel je voor een paar honderd euro meer op zeker?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 19:00 

martijn85 schreef:
De toeter die in Engenland ligt heb je neem ik aan niet bespeeld. Ik heb ook 5 (waarvan 3 gelakte) 6310Z's bespeeld (en 2 8310Z's en een 6330B, en nog een stuk of 10 toeters van kwalitatief vergelijkbare merken). En ook de gelakte speelden alledrie verschillend. De 6310Z die ik nu heb blaast makkelijker door en ik klonk er warmer op dan op de 8310Z en 6330B waar ik bij pfiefer ook op heb gespeeld (ondanks de zwaardere roodkoperen beker van de 6330B) .

Een gelakte zou misschien makkelijker in je budget passen. En dat minieme verschil ga je dan toch ook niet merken. En als je je instrument voor allround toepassingen wil gebruiken waarom niet een iets milder klinkend instrument (bijvoorbeeld een 6335(G))

Citaat:

M'n gelakte deed 1330 met ander mondstuk omdat ik op een 14b4 niet lekker speelde en gewent was aan een 11c4. Mij zou het het verschil wel waard zijn gezien de onderlinge verschillen (ik vond het verschil in weerstand op z'n minst opmerkelijk). En vergeet niet dat je grote kans hebt dat je pakketje nog een week of 3 op schiphol blijft liggen dus dan is het grootste deel van je 30 dagen uitprobeer periode al om.

Citaat:
Toch ga ik graag voor een kwaliteitstoeter die ik lekker vind spelen.

Dat weet je dus juist nog niet :wink: Tref je een goeie dan kan het zeker een fantastisch instrument zijn (al sprak de klank van de gelakte me meer aan)

Het is simpel weg jou keuze, doe je een gok of speel je voor een paar honderd euro meer op zeker?

Ik snap inderdaad alle risico's over klankverschillen en dergelijke maar al te goed hoor.
Maar ik moet je zeggen, bij mijn plaatselijke store komen ze ook maar met 1 hetzelfde instrument aan en krijg je niet de kans 4 dezelfde instrumenten te bespelen.

Maargoed, de garantie kwa 'uitproberen' is ook niet mijn grootste zorg.

Wat ik bedoel met kwaliteits is dat ik deze en de 4335 bespeeld heb. De 4335 ligt ruim binnen mijn budget maar haalde het wat mij betreft bij lange na niet bij de 6310. Ik vond de 6310 gewoon fijner. Echter zit die écht boven mijn budget.

Mijn vraag was dus eigenlijk minder specifiek op spelen gelegd maar meer op de technische zaak van het verhaal. En ik begrijp dus dat dat allemaal geen probleem is.

Mocht de trompet me echt helemaal de keel uithangen ga ik er gewoon mee naar de plaatselijke muziekwinkel en ruil hem in als bijna onbespeelde trompet. Kan nooit zo gigantisch veel kosten.

Alvast allemaal zeer bedankt, maar ik ga toch de gok wagen. Ik hou jullie op de hoogte omdat een topic als dit nooit weg is voor mensen met hetzelfde dilemma.

Verdere toevoegingen/discussies zijn natuurlijk ook nu nog steeds welkom hier!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur