trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Huur/koop
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 23:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Huur/koop
BerichtGeplaatst: 11 aug 2008 23:15 

Aangezien tegenwoordig bijna alles op afbetaling te koop is, vroeg een leerling van mij of er ook een trompet op afbetaling kan kopen?

Voor zover ik weet, kan je wel instrumenten huren met optie tot koop? maar verder is mij er eigenlijk weinig over bekend.

Ik heb al wel flink "gegoogeld" maar IK kan hier niks over vinden...

Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft? of er wel eens iets over heeft gehoord?

Groeten Niels

mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Huur/koop
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 00:55 

criminelis schreef:
Aangezien tegenwoordig bijna alles op afbetaling te koop is, vroeg een leerling van mij of er ook een trompet op afbetaling kan kopen?

Voor zover ik weet, kan je wel instrumenten huren met optie tot koop? maar verder is mij er eigenlijk weinig over bekend.

Ik heb al wel flink "gegoogeld" maar IK kan hier niks over vinden...

Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft? of er wel eens iets over heeft gehoord?

Groeten Niels

Hoi Niels,

Bij ons in de plaatselijke winkel is het gewoon mogelijk een instrument op afbetaling te kopen, dit is dus GEEN huurkoop. Je koopt het instrument en betaalt het in 12 maanden terug of iets dergelijks.
Ook heb je natuurlijk het fenomeen 'huurkoop', waarbij je een instrument huurt en het na 12 maanden koopt of niet (- de 12 maanden huur).

Beide lijken mooi, maar het probleem bij beide is dat ze je de ADVIESprijs laten betalen. Je betaald dus uiteindelijk honderden euro's teveel.

Volgens mij werkt het zo bij de meeste muziekwinkels. Kopen is dus uiteindelijk een stuk goedkoper, echter moet je wel gelijk met een smak met geld over tafel komen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 06:49 

In dat geval kun je dus beter adviseren om elke maand een x bedrag opzij te leggen en dan uiteindelijk toch maar die hele smak geld te betalen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 12:41 

mi trompeta schreef:
In dat geval kun je dus beter adviseren om elke maand een x bedrag opzij te leggen en dan uiteindelijk toch maar die hele smak geld te betalen..
Of uiteraard het op een dealtje gooien met zijn ouders, en die in termijnen terug betalen. MAarja, dan moet het geld hiervoor wel aanwezig zijn...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 13:12 

Vraag eens aan BrassImport Hans hoe hij hier mee omgaat.
Een bedrijf moet wel iets van een contract opstellen.
Het betreft een gespreide betaling.

Veel muziekwinkels hebben inderdaad een huur/koop, je huurt het instrument 12 maanden, en na die 12 maanden geeft je het instrument terug of je koopt het waarbij de huur van de verkoopprijs wordt afgetrokken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 13:24 

Om even een concrete link te geven. ik weet dat het bij tierolff roosendaal kan!

Citaat:
Betaal in 12 keer, het kost (bijna) niets meer!

Tierolff heeft een nieuw betalingssysteem; naast het gespreid betalen introduceren we nu het nog veel aantrekkelijkere 12Plan. Met deze betalingsmethode betaal je je artikel in 12 delen [maanden]. Heel handig voor als je even net niet genoeg heb voor die ene mooie saxofoon, gitaar of drumset!

Het is met 120Plan tevens ook mogelijk om in de 12e maand het gehele bedrag over te maken. De enige extra kosten die je krijgt zijn de éénmalige € 49,95 administratiekosten. Nog nooit was gespreid betalen zo makkelijk en zo goedkoop!

Vraag in de winkel naar de mogelijkheden voor jouw aankoop! Voor meer info kun je ook kijken op de website van Primeline!

Spullen die je bij moet hebben als je aan het 12Plan wil deelnemen zijn:

* geldige bankpas

* geldig paspoort of rijbewijs

* recente salarisstrook

http://www.tierolff.nl/winkel/index.php?ID=21

Bij de huurkoop staat expliciet dat het om de BRUTO prijs zonder korting gaat. Hier wordt daar echter met geen woord over gerept. Misschien tóch korting als je gespreid betaalt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 15:40 

bij vanderglas kun je een zgn vdg brass trompet kopen, die kun je huren.
Of kopen op afbetaling, wat hetzelfde principe is. Want alles wat je aan huur betaalt staat gelijk aan de afkoopsom.

Over de kwaliteit van deze toeters doe ik geen uitspraak.

Profiel  

Berichttitel: Huren?
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 19:39 

Het huren van een trompet met optie van koop lijkt me toch niet helemaal verkeerd.
Op deze manier kan je de trompet waarop je oog gevallen is lekker ruim uitproberen.
Valt hij tegen dan geef je hem terug. In het andere geval koop je hem.
Op die manier kan het zijn,dat je te veel betaalt,maar het behoed je wel voor een miskoop.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur