trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Prijzen hub van laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 16:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2009 16:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
het liefste hebben wij als mod's dat alle posts bij het topic blijven en niet te ver ervan af gaan wijken...

Dus het feit dat arturo sandoval dadelijk wellicht op een van laar gaat spelen, heeft niet veel te maken met de hoogte van de prijzen op het moment....

Hou het een beetje topic gericht dan blijft het allemaal overzichtelijk voor iedereen...

Greetz...

Roy/

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2009 16:53 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Xeno schreef:
Dus het feit dat arturo sandoval dadelijk wellicht op een van laar gaat spelen, heeft niet veel te maken met de hoogte van de prijzen op het moment....


Hoe meer grootheden er op gaan spelen, hoe meer belangstelling er voor Hub's toeters komt vanuit de hele wereld. Meer belangstelling ---> meer vraag ---> krapte ---> hogere prijzen.... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2009 02:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
maar dat wil nog niets zeggen over de kwaliteit van de toeters... Zolang de prijs kwaliteit verhouding goed is, maakt het niet uit... maar als de prijzen de pan uit gaan stijgen bij hub, dan zal hij toch niet meer zo'n grote afzet hebben als nu denk ik. Ik bedoel de gewone trompettist, heeft denk ik gemiddeld geen oude sok liggen met €3000,- voor een nieuwe toeter.

En daar komt ook bij, dat hij in een paar jaar tijd al flink omhoog is gegaan met zijn prijzen. Ik weet dat het tegenwoordig een soort marketing dingetje is om de prijzen flink omhoog te gooien (ik denk hierbij vooral aan Yamaha maar ook Kanstul) maar om in de termen van auto's te blijven, ga je toch niet voor een lada hetzelfde betalen als voor een lambourghini... If you know what I mean... marketing strategy of niet...

en dan hoop ik maar dat iedereen ook zo wijs is, dat ze een trompet kopen waar ze ook daadwerkelijk fijn op spelen, en niet een trompet waar de "bekende trompettisten" ook op spelen.
Het moet nu toch wel duidelijk zijn dat iedereen het zelf voor elkaar moet zien te krijgen, dus dat het voor het grootste gedeelte aan degene achter de toeter ligt...

Maar goed... alle gekheid op een stokje... ik heb ook een van Laar en ik ben er ook tevreden mee, maar als ie veel duurder was geweest, had ik me nog wel een keer extra afgevraagd of het me wel waard zou zijn geweest...

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2009 09:09 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Xeno schreef:
maar dat wil nog niets zeggen over de kwaliteit van de toeters... Zolang de prijs kwaliteit verhouding goed is, maakt het niet uit... maar als de prijzen de pan uit gaan stijgen bij hub, dan zal hij toch niet meer zo'n grote afzet hebben als nu denk ik. Ik bedoel de gewone trompettist, heeft denk ik gemiddeld geen oude sok liggen met €3000,- voor een nieuwe toeter.


Nou, dat zal wel meevallen. Er gaan nog genoeg Oirams de deur uit en die zitten op die prijs. Daarbij is een trompet veel goedkoper dan bijv. een saxofoon en daar worden er ook genoeg van gekocht door "gewone" mensen. Wij zijn een beetje verwend met die lage prijzen voor onze hobby.

Daarbij zie je aan bijv. Monette, Thein en Inderbinen dat als je erg dure instrumenten verkoopt je ook een goed businessmodel hebt. Zolang je er maar voor zorgt dat je kwalitatief goede toeters maakt en je marketing op orde hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2009 09:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Zolang lang als ik Hub ken gaat hij zeker net zo veel voor kwaliteit van de instrumenten als voor de economie van de firma. Maar het gevaar van grote populariteit is wel reeel, dat heeft de geschiedenis wel bewezen. Inmiddels zijn er zo veel opties dat elke leverancier zijn prijs kwaliteit verhouding goed moet bewaken om geen marktaandeel te verliezen. En als we het op fora zoals dit transparant blijven maken wordt die marktwerking bevorderd. Dus ook dit is weer een nuttig topic !!

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2009 09:53 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik had gisteren Hub nog aan de lijn en hij vertelde me dat hij weer wat nieuwe verbeteringen had aangebracht bij de diverse modellen. Ik meen dat hij het over model 3 en 6 had. Dus ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken dat de kwaliteit minder wordt, zijn toeters worden alleen maar beter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2009 10:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Ik verwacht dat ook niet, toen hij begon (klein winkeltje voor en oude werkplaats daar direct achter) was hij altijd meer blij met een tevreden klant als met de verkoop (tis maar goed dat daar iemand anders oplet.......), en dat zal nog niet echt veranderd zijn. Moet eigenlijk weer eens langs gaan om bij te kletsen (en daar is ook altijd veel humor bij !)

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2009 11:18 
Offline

Geregistreerd: 04 jan 2008 22:39
Berichten: 86
Woonplaats: kessel ( België )
Na 23 jaar spelen op mijn Getzen Eterna heb ik eindelijk een afspraak gemaakt om een nieuw instrument te kopen. Al heel wat getest, maar ik kan moeilijk afstand doen van mijn Eterna. Dus... binnen 2 weken wordt het een dagje testen in Margraten. Het zal een allround trompet moeten worden met een ietwat donkere sound. ( symfonisch, kwintet, harmonieorkest, fanfare ) Aangezien ik ook veel bugel speel, heb ik ook op trompet een voorliefd voor de donkere klank.
Ik ben benieuwd hoe ze zullen klinken en wat de prijzen zullen zijn( verzilverd, goldbrush, palladium )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.