Berichttitel: Openbaar vraagje aan Hans van Brassimport
Geplaatst: 28 jan 2009 11:41
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Zelf ben ik nogal een zapper m.b.t. trompetgelieerde sites en zo kom ik al geruime tijd (1/2 jaar of zo?) de belofte tegen van een geheel vernieuwde site van Brassimport. Mede omdat H. toch op trompetgebied een aantrekkelijke mix biedt van exclusieve instrumenten en mondstukken, wanneer o wanneer? Tevens ben ik zeer geinteresseerd in zijn afgelegde bezoek aan Selmer, Paris en vooral wat hij in het kader daarvan gaat aanbieden en voor welke prijs. Verder ben ik (en ik denk niet ALLEEN ik) geinteresseerd in het karakter van de 80J, de 90-serie (?), de Sigma (orkesttoeter?), de TT en TT M.
Groeten, uw welwillende Delano
Laatst bijgewerkt door delano op 28 jan 2009 14:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik ben er druk mee bezig en toevallig gisteren en vandaag bezig met het Selmer verhaal.
Maar het is ontzettend veel werk om de site online te krijgen, moet namelijk alle content er zelf inzetten.
Maar goed, Selmer. Ik was erg verbaasd over de kwaliteit ervan en snap ook eigenlijk niet waarom ze zo in de marge opereren, vergeleken met de saxen. De trompetten zijn gewoon goed en verdienen meer aandacht dan ze nu krijgen. Qua prijs zijn ze gemiddeld, vergelijkbaar met Bach, Schilke, etc. (+/- € 2.500,-) Maar als je er op speelt merk je dat het echt Frans is, duidelijk anders dan Amerikaanse instrumenten maar erg prettig. Dat geldt trouwens ook voor het uiterlijk.
Ad van Zon speelt inmiddels ook Selmer Bb, de Concept. Een nieuwe C-trompet is in ontwikkeling en komt rond de zomer uit. Ook daar gaat Ad op spelen.
Op de nieuwe website komt een heel verslag van het 2-daagse bezoek aan de fabriek.
Je kunt hier al wel alle Bb-modellen komen uitproberen als je een keer tijd hebt. Alles is er, m.u.v. de 90, die vond ik niet geweldig. Beetje duf, en stug in de omgang. Selmer gaat daar ook mee stoppen heb ik begrepen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen