trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Gevraagd voor popbandje, zoek naar goedkope hobby trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gevraagd voor popbandje, zoek naar goedkope hobby trompet
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 15:15 

Hoi,

ik ben 26 jaar en heb sinds mijn sevende een paar jaar trompet gespeeld.
Vervolgens ben ik over gegaan naar de bariton.
Dat begon eigenlijk als proef om te kijken of het intrument mij zou liggen.
Gezien de partijen veel solo's bevatten en uitdagender waren dan ik had gedacht ben ik daar zo'n 13 jaar mee bezig geweest.

Nu is de band al een tijdje opgeheven en ben ik als hobby bezig met gitaar spelen.

Zojuist heeft een popbandje mij gevraagd om trompet te spelen.
Nu ben ik geen fan van het switchen van instrumenten omdat je dan krijgt dat je te gauw gaat denken dat je een intrument voldoende beheerst alvorens over te gaan op een ander soort instrument.
Het lijkt mij echter wel weer eens leuk om een blaasintrument te spelen gezien ik daar goed mee uit de voeten kan.
Ik heb namelijk een slechte motoriek met beide handen dankzij een handicap waardoor ik de gitaar echt alleen als hobby kan gebruiken.

Dan nu mij kwestie:
mijn budget is niet zo groot (om het zacht uit te drukken):
zo'n 300 euro. Daarnaast was ik te jong om mij te verdiepen in
mijn kennis van de blaasinstrumenten.
Zo weet ik niet wat voor trompet voor een solist geschikt is.
Ik speelde namelijk in een showband waar het accent lag op goede allround intrumenten.
Het bandje bestaat uit twee gitaristen, een keyboard, drums en een zanger en / of zangeres.
Een beetje jazzy toon zou daar wel in passen maar het moet natuurlijk niemand gaan overstemmen.

Misschien is het beter om te wachten met mijn aankoop maar nu ben ik veel vrij (vanwege de crisis) en heb ik veel tijd over om te kunnen repeteren tijdens mijn thuisstudie.
Wij hadden thuis twee trompetten maar die zijn allemaal weg gegeven aan familie voordat mijn interesse werd opgewekt (zij waren van mijn moeder maar die is ernstig ziek geworden).

Nou ja, een heel verhaal.
Ik heb me wel al wat verdiept, instrumententests gelezen en dergelijke, maar veel zijn verouderd of niet specifiek genoeg in het benoemen van waar het instrument staat vergeleken met soortgelijke instrumenten kwa economische waarde en de juiste toepassing.
Mondstukken kom ik wel uit overigens en ik heb natuurlijk wat contacten overgehouden uit de muziekwereld. Veel van hen zijn echter niet erg bekend met trompetten voor toepassing op pop-, jazz-, en solo project gebied.

Gaarne uw advies in deze.

Mijn dank is groot.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 18:25 

Een vergelijkbaar topic wat deze week voorbij kwam

http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=7190

gebruik ook de zoekfunctie, dan zul je heel veel info vinden,
en allerlei adviesen voor mensen die een instrument zoeken.

Mijn advies is vooral om weer les te gaan nemen,
en even door te sparen, omdat je voor 700 euro veel meer trompet krijgt.
maar kijk ook of je een instrument kunt lenen. als je 2 - 3 maanden speelt,
en les hebt, en je gaat dan spelen, voel je veel beter of een instrument jou ligt of niet.

Dus lesnemen, doorsparen, en vooral gaan kijken waar jij lekker op speelt,
en waar je goed op klinkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 08:00 

Ik had al zo'n vermoeden maar ik was wat ongeduldig. Dank u voor uw bevestiging ik zal dus maar sparen tot volgende zomer. Even kijken of ik een leentrompet kan scoren want ik ken niet zo heel veel trompet spelende mensen in mijn regio die zelf geen leentrompet gebruiken. Wel sax spelers, gitaristen, drummers, schuiftrombonisten, pianisten.. een bugel zal ook nog wel lukken. Overigens zocht ik de eerste pagina's af op de onderwerpen die aktueel zijn en besloot ik toen maar om zelf even een thread te openen gezien aktualiteit wel belangrijk is wanneer je om koopadvies vraagt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 09:58 

Natuurlijk, en dat snap ik ook.
er is ook helemaal niets mis mee.

wat betreft oude topics doelde ik ook meer op de algemene adviesen.
als je een tijd niet gespeeld hebt is het lastig om te voelen of een trompet bij jou past.
het makkelijkste zou zijn als je les neemt, en via een vereniging of muziekschool een instrumetn kan lenen/huren.

dan krijg je weer gevoel voor het instrument, en weet je zelf ook beter wat je zoekt aan eigenschappen bij je eigen trompet.

Neem anders een vriend mee die verstand heeft van zaken, of wanneer je die weer hebt je leraar, en ga is kijken bij een van de grotere winkels.
er is zoveel moois dat je in je eentje snel verdwaalt als je neit goed weet wat je zoekt.
maar ook hier geld weer, hoe meer je gespeeld hebt, hoe meer je weet wat je wil, hoe makkelijker de keuze word.

Kijk wat rond op het forum, en vragen stellen staat vrij, er zijn genoeg mensen hier die zinnig advies kunnen geven. ik ben ook niet meer dan een welwillende amateur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 14:46 

Goed nieuws:
ik kreeg net telefoon van mijn moeder (die in het ziekenhuis ligt en helaas binnenkort komt te overlijden) en ze vroeg om mijn rekeningnummer.
Toch leuk dat ze in ieder geval nog meemaakt dat ik het weer oppak gezien het commentaar dat ik destijds kreeg toen ik stopte met blaasinstrumenten..
Overigens kreeg ik gister van die ouwe al een uitval toen hij via via hoorde dat ik een budget trompet wilde aanschaffen. Hij vindt de silveren helemaal geweldig.
En: "Waag het niet om straks je trompet straks scheef aan je mond te zetten!"
Kreeg ik al te horen tijdens het jazzfestival..
(want dat schijnt een tik / trend te zijn geworden van veel jazzers)

Goed, eerst even kijken in de muziekkast of er nog wat ligt aan spul en muziek.
Ik ken mijn oude lerares (met "pensioen") en mijn instructeur / dirigent (half actief zoals Foppe de Haan ivm hart) als goede bekenden en zie ik ze vanzelf in het ziekenhuis. Dat worden wel weer wat kopjes koffie / biertjes straks tijdens het oefenen. Misschien even in het ziekenhuis maar daar is de gitaar toch meer geschikt voor. :P

Mijn zus heeft wel een heel vette draagtas die ook maar eens stiekem moet verdwijnen.. jamsessies iedere week in de gitaarsalon en buren die vragen of we gaan spelen als mijn vrienden 's avonds aan de deur staan (eerste verdieping frans balkon).. Niets leuker dan gelegenheid en tolerante buren!

Al met al komt 't wel goed met mijn hobby dus ik kom terug zodra ik weer wat ingespeeld ben.
Er is hier ook een dealer naast de deur. Misschien mag ik bij hem wat proberen dat is bij gitaren ook geen probleem.
De vraag die overblijft is hoe mijn vogels reageren op een trompet..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 18:44 

Dit is een van de raarste topics die ik ooit gelezen heb, goed nieuws maar....
Absoluut iets voor Zult, kom op Marnix, uit de kast!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 20:33 

Ach je moet wat..
Budget is geupgrade naar zo'n 800 euro.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 20:56 

delano schreef:
Dit is een van de raarste topics die ik ooit gelezen heb, goed nieuws maar....
Absoluut iets voor Zult, kom op Marnix, uit de kast!

ehh???

:roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur