Berichttitel: Wie kent het merk: 'H. van Engelen Lier' ????
Geplaatst: 10 mei 2005 09:09
Ik kan voor weinig geld aan oude bugel komen ven het merk
H. van Engelen Lier
Is er iemand die wel eens van dit merk gehoord heeft en kan zeggen wat voor type instrument het waarschijnlijk is en mogelijk wat de te verwachten kwaliteit is?
Wat ik voor je heb kunnen vinden is dat het een oude (19e eeuwse) Belgische instrumentent bouwer is. Hoe lang deze is blijven bouwen, en wat de kwaliteit is weet ik helaas niet.
ik heb zelf ook nog zo'n instrument liggen, overgekocht van de fanfare.
waren ooit topinstrumenten, maar degene die ik hier heb liggen is toch niet zo heel veel meer waard denk ik
Van Engelen was inderdaad een Belgische bugelbouwer, die in Lier gevestigd was. Ik woonde daar heel dichtbij. Toen ik pas begon te spelen ( 32 jaar geleden ) heb ik op een "Van Engelen" bugel gespeeld. In die tijd waren het echt prima instrumenten. Ik schat dat de zaak een kleine 30 jaar geleden gesloten werd.
een heel typisch verschijnsel,
hoe sommige mensen, vaak (relatief) nieuwe leden, vanuit het niets een jaren oud topic weten op te rakelen. veelal zonder aanleiding of duidelijke functie.
maar, ze kunnen dus wel de zoekfunctie vinden. dat is ook wat waard, toch?
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen