trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goedkope bugels, heeft iemand er ervaring mee?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Goedkope bugels, heeft iemand er ervaring mee?
BerichtGeplaatst: 22 jul 2009 21:14 

Er is al regelmatig discussie geweest over het aanbod van goedkope trompetten uit het verre oosten die onder verschillende merknamen worden aangeboden.
Maar hoe zit het eigenlijk met de bugels. Heeft hier iemand ervaring mee?

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld de bugel van Thomann? :?: http://www.thomann.de/de/thomann_fh_600 ... elhorn.htm

Ik moet me al sterk vergissen, maar de Thomann bugel ziet er precies hetzelfde uit als de bugels die onder de merknamen Aurora of Eastman worden aangeboden.
8O

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: ?
BerichtGeplaatst: 22 jul 2009 22:48 

De grote vraag is: Wat wil je met dat Ding?

Is 't voor erbij? Dan hoef je echt geen Van Laar o.i.d. aan te schaffen. Voor dat ene solootje voldoet een tweedehands Getzen Capri bugel of een Jupiter 846 meer dan voldoende.
Ik heb ooit 's Jan Wessels op een Capri -of was 't 'n nog veel goedkoper Yamaha studiedingetje zien -èn horen- soleren.... Nou, toen was 't voor mij wel duidelijk.

Hoofdzaak is of de ventielen goed zijn. Thomann ken ik niet, maar gezien de reputatie van 't bedrijf lijkt 't me dat je bij hun je geen buil zal vallen.

www.brassrevieuw.com is ook aardig om 's door te spitten.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: ?
BerichtGeplaatst: 23 jul 2009 09:14 

Theo van Kampen schreef:
www.brassrevieuw.com is ook aardig om 's door te spitten.

Om het zoeken te vergemakkelijken:
www.brassreview.com

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2009 19:38 

Waar het voor is? Eigenlijk gewoon nieuwsgierigheid.
Wat me vooral opviel op internet was, dat veel van die goedkopere bugels volgens mij hetzelfde product zijn met een andere naam er op. Ik heb eens op een Aurora bugel gespeeld en eigenlijk viel dat niet eens tegen. Hierbij moet je natuurlijk de prijs/kwaliteitverhouding in de gaten houden. Een Van Laar is al snel vier tot vijf keer zo duur en daar mag dan ook een andere kwaliteit tegenover staan.

Op het Duitse trompetforum is men best positief over de Thomann bugel. Nu was ik benieuwd of er hier ook forumleden zijn die ervaring (positief en negatief) hebben met deze instrumenten.

P.s. momenteel speel in tot volle tevredenheid op een Van Laar B2 Bugel.

Profiel  

Berichttitel: Re: ?
BerichtGeplaatst: 23 jul 2009 20:19 

Theo van Kampen schreef:
Ik heb ooit 's Jan Wessels op een Capri -of was 't 'n nog veel goedkoper Yamaha studiedingetje zien -èn horen- soleren.... Nou, toen was 't voor mij wel duidelijk.

Ik heb ook wel op goedkope bugels gespeeld en ken genoeg mensen die op goedkope bugels spelen. Voor mij is het ook wel duidelijk...

Als je een instrument maar heel weinig gebruikt is het te overwegen om een goedkope toeter te kopen. Maar als je hem regelmatig gebruikt dan is het toch wel erg prettig als je goede spullen hebt. Daar heb je zoveel meer plezier van.

Jan speelt overigens al een hele tijd op een Kanstul 1525.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 13:23 

Ik heb vorig jaar een Thomann 600G aangeschaft (niet verzilverd). De achterliggende reden was dat ik 'm zelden hoef te gebruiken (speel nu lead in een bigband) en ik niet van plan was kapitalen hiervoor uit te geven.

En eerlijk gezegd bevalt het best wel. Ik ben geen "bugelist" maar qua stemming en "sound" is dit helemaal geen verkeerd instrument, met de aantekening dat dit voor "erbij" is. Laatst speelde ik op een Van Laar bugel en er is uiteraard wel verschil te merken in de aanzet en klank. Overigens gebruik ik op dit moment een Bob Reeves 43F voor de bugel.

Wat betreft ventielwerk ben ik niet ontevreden: de thomann bugel heeft me tot nu toe nooit in de steek gelaten. Voor 279 euro kun je je hier beslist geen bult aan vallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 20:49 

De Thomannbugel komt uit dezelfde fabriek als de bugel die door Pfijffer wordt aangeboden onder de naam Mian heb ik me laten vertellen.
Deze Main die ik ook heb doet het wel verrekte goed voor dat geld ik heb een verzilverde uitvoering.
Ik ben er niet mee in de problemen geweest qua stemming en hij laat zich makkelijk bespelen met een respectabele klank.
Echter blijken er wel onderlinge verschillen te zijn wat betreft speelgemak klank e.d.
Het voordeel van kopen bij een erkende zaak t.o.v. kopen op internet is dat je hem kunt bespelen voordat je hem koopt en voor jou de beste eruit kunt zoeken.
Bovendien verwacht ik dat zo'n zaak voor jou het kaf van het koren scheidt en je niet de echte troep verkoopt.
Het is iig niet dezelfde bugel als de Auora bugel, de Main die ik heb speelt fijner en opener vindt ik .

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel: ha ha!
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 09:19 

trumpetvos schreef:
Bovendien verwacht ik dat zo'n zaak voor jou het kaf van het koren scheidt...

Vergeet 't maar. Vorig jaar heb ik hier & daar een zootje Yamaha 6310Z trompetten uitgeprobeerd.
De onderlinge verschillen waren op z'n zachtst gezegd verrassend.

Waarbij je dus gelijk hebt met 't grote voordeel van 'm eerst uitgebreid uittesten. Maar Thomann heeft een 30 dagen "niet goed geld terug" garantie en da's weer veel langer als 't op zicht meekrijgen bij de "gewone" muziekzaken.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur