trompet.nl > forum > Toon onderwerp - cornet Elkhart 300
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: cornet Elkhart 300
BerichtGeplaatst: 12 okt 2009 22:56 

Hoi,

Ik ben op zoek naar een betere cornet dan ik nu bespeel en kwam deze tegen op mp: een Elkhart 300 serie, Distributed by Vincent Bach International Ltd. Ik speel nu op een 'Sonata' Prelude van Bach. Is de Elkhart een stap vooruit of kan ik beter naar wat anders kijken? (bijvoorbeeld een Besson 'New Standard of Courtois Paris)?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

groeten Jody

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009 09:35 

hi Jody,

Laat je niet misleiden doordat er met de naam Vincent Bach geschermd wordt. Het betekent alleen dat het instrument uit China komt en gebruikt maakt van de distributeur van Bach. Alleen door het zo te benoemen kunnen ze meeliften op de naam die Bach heeft (alleen of je daar tegenwoordig nog zo trots op moet zijn vraag ik me af)
De Elkhart 300 is niet beter dan de Prelude, dus wat dat betreft is het geen stap vooruit. Als je een betere cornet wilt hebben, kijk dan eens naar bv een Yamaha of Getzen 490 of Capri. Veel van de goedkopere cornetten komen tegenwoordig uit het verre oosten. Dit hoeft geen probleem te zijn, ook daar zitten goede tussen, maar laat je goed voorlichten en neem iemand mee die er kijk op heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009 18:08 

dank je voor het antwoord. Beter dus uitkijken naar ander instrument. Is een Besson 'New standard' of een Courtois beter dan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009 09:13 

De Besson moet bejaard zijn, de New Standard bestaat al sinds de jaren '50 niet meer. Ik weet niet of het een goed instrument is, je ziet ze niet vaak.
De Courtois Chambord is een bekende cornet. Zeker beter dan je Prelude maar de Courtois staat niet bepaald bekend om zijn speelgemak, dus eerst uitproberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009 17:20 

Citaat:
De Besson moet bejaard zijn, de New Standard bestaat al sinds de jaren '50 niet meer. Ik weet niet of het een goed instrument is, je ziet ze niet vaak.

Nou dat is niet geheel juist. tot midden jaren zeventig zijn ze gemaakt. Ik heb er jaren op gespeeld en beviel me veel beter dan de Besson Sovereign uit begin 90. Nu was die Sovereign misschien een maandagochtend product. De courtois' zijn over het algemeen echt minder.

houdt de Engelse Ebay bij. Daar komen ze toch met enige regelmaat voorbij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2009 14:59 

Allen dank voor de reactie.

Ik zit nu erg te twijfelen, heb 2e hand e.e.a. aangeboden gekregen en gaat om het volgende: nr1 is een oudere getzen capri cornet, verzilverd (ergens tussen 20-30 jaar oud?), die ik voor een bedrag van 200 euro kan krijgen. Een ander is een Yamaha 4330G, 2-kleurig en nog geen 3 jaar oud waar zon 600 euro voor betaald moet worden. Iemand wijze raad?

alvast dank!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2009 15:38 

Persoonlijk zou ik zonder meer voor de Capri gaan.
Een Getzen is praktisch onverwoestbaar, en het is maar afwachten of die 4330 uberhaupt al de 20 jaar gaat halen ivm red rot.
Aan de andere kant, je ontwikkelt jezelf ook met spelen, dus misschien kies je er over een paar jaar voor om een topinstrument aan te schaffen. In dat geval zou ik voor de best spelende van de 2 gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2009 22:04 

Die Getzen verkoop je over een paar jaar voor dezelfde prijs weer door dus daar verlies je niks aan. Kan je ondertussen mooi sparen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur