trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tetterretet…schenk samen met ING een trompet!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 26 apr 2024 02:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 10:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Als je zeg maar kantoorklerk bent, hoef je geen investering in je beroep te doen, zeg maar van 2000-3000 euro.

Je moet dan gewoon zelf het geld ophoesten voor je instrumenten. Dit dus alles naast de vaste lasten van het gezinnetje, hypotheekje, autootje en overige ellendige uitgaven.

Nu weet ik dat veel orkesten een fonds hebben om spelers van passende instrumenten te voorzien, maar dat fonds moet zo af en toe wel aangevuld worden. Als dat vanuit de subsidies niet meer kan, gaan ze dit soort acties verzinnen.

Hoewel ik wel zeker denk te zijn, dat een nieuw instrument, ook voor de heren van het KCO gewoon een aftrekpost is voor de belastingen...

Aan de andere kant: ze spelen altijd op fantastische instrumenten, door henzelf uitgekozen. Komt er dan geen einde aan het consumptieve gedrag? Of je dat moet willen sponsoren, dat is voor iedereen een eigen keuze. Eerst was van Laar helemaal hot, dus moesten er van Laars komen. Waren die zoveel beter dan de Callets waar ze eerst op speelden? Blijkbaar niet, want daarna werd Yamaha helemaal populair. Kanstul, Belcanto... Allemaal goeie instrumenten, allemaal vervangen door wat 'beters'.

Ik gun het ze van harte, en ik hoop oprecht dat ze nieuwe trompetten krijgen. Maar niet van mijn beurs, want ik heb net voor mezelf een instrument van bijna 4000 euro gekocht, omdat die lekkerder en beter is dan de trompet die ik van de Kapel kreeg.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 11:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
camel schreef:
Als je zeg maar kantoorklerk bent, hoef je geen investering in je beroep te doen, zeg maar van 2000-3000 euro.


... niet helemaal, ik kocht in het "gulden-tijdperk" en computer van ongeveer 3500 piek om thuis te kunnen werken.... tegenwoordig geven we euro's uit als waren het guldens, daarintegen zijn computers steeds goedkoper geworden.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 11:08 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Zo gaat het nou eenmaal...
Er wordt altijd weer iets beters, makkelijkers, mooiers en zo meer gemaakt. Als je de trends blijft volgen zit je binnen de kortste keren bij "een dubbeltje op zijn kant" op RTL4 :wink:


Zelf ben ik ook op de Yamaha overgestapt en dat is nog steeds een verademing. Mijn Kanstul was een goed instrument, maar was aan iets beters toe. Inmiddels spelen 2 van mijn collega's ook al weer een tijdje op de Chicago en we zijn allemaal dik tevreden!


( tot er weer iets beters komt :wink: :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2009 15:29 
Offline

Geregistreerd: 25 okt 2007 14:38
Berichten: 221
Wat een vreemd verhaal. Of misschien ook wel niet. Na de triangel zullen de trompetten wel zo'n beetje de goedkoopste instrumenten bij KCO zijn. een dwarsfluitje kost al gauw 8000,-- euries en een leuke viool begint bij 15.000,-- Laat staan een leuke harp of een geinige concertvleugel. dus Kan ING voor weinig geld weer leuke sier maken en dan moet de arme hobbyist nog meebetalen ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2009 23:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 feb 2008 22:04
Berichten: 80
Woonplaats: Schiedam
Ruli schreef:
camel schreef:
Als je zeg maar kantoorklerk bent, hoef je geen investering in je beroep te doen, zeg maar van 2000-3000 euro.


... niet helemaal, ik kocht in het "gulden-tijdperk" en computer van ongeveer 3500 piek om thuis te kunnen werken.... tegenwoordig geven we euro's uit als waren het guldens, daarintegen zijn computers steeds goedkoper geworden.


nouja goedkoper :P je betaald toch voor een beetje MAC nog steeds 2000 euro of meer ;) :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2009 09:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
HanZsizzle schreef:
Wat een vreemd verhaal. Of misschien ook wel niet. Na de triangel zullen de trompetten wel zo'n beetje de goedkoopste instrumenten bij KCO zijn. een dwarsfluitje kost al gauw 8000,-- euries en een leuke viool begint bij 15.000,-- Laat staan een leuke harp of een geinige concertvleugel. dus Kan ING voor weinig geld weer leuke sier maken en dan moet de arme hobbyist nog meebetalen ook.


Dit vind ik dan weer een sneue reactie.
1) de arme hobbyist moet helemaal niks. Het is nog altijd vrijwillig
2) de arme hobbyist heeft sowieso geen geld voor een muziek instrument of les. Dus die komt niet in aanmerking voor dit soort bijdragen.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2009 11:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50
Berichten: 297
Woonplaats: Den Bosch
Ik vind dit ook iets aparts. Ik zit ook bij ING en ik was het inderdaad ook tegengekomen. In mijn beleving was er best wel wat geld beschikbaar bij dit orkest maar als ik dan zoiets tegen kom zal dat wel niet zo zijn.

Ik weet nog niet wat ik er precies van vind maar het voelt in ieder geval maar een beetje raar dat een van de beste orkesten van ons land op deze manier probeert aan nieuwe instrumenten te komen (als dit al uberhaupt nodig is)...

Moet ik dit nu zien als een gevolg van de crisis, uitbuiting van fans of zijn het mensen met een luxe probleem...???

Ik benieuwd of er hier iemand is die hier het fijne van weet....

/Roy

_________________
http://www.vanlentmusic.nl/
http://www.hetbrabantsjazzorkest.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2009 11:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2006 14:53
Berichten: 1070
lijkt mij een combinatie van de 3...

Staatssteungedoe....maar dan wel dit soort geintjes :roll: .


Laatst bijgewerkt door toet'n!! op 11 dec 2009 11:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.