trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Challenger 1 vs Bach 37
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 07:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Challenger 1 vs Bach 37
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010 01:47 

Als je verschilldende Engelstalige fora mag geloven is de Challenger 1 een goede vervanger van de Bach 37. Dit kan toch bijna niet, de prijs is bijna de helft.
Wie weet hier meer van?

Voor op straat een Van Laar uit 1999?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010 10:49 

Volgens mij is de Challenger II een betere kloon van de BAch dan de Challenger I. Die was toch wat minder, vandaar de prijs.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010 21:40 

Vorige week heb ik de Chalenger 1 en de Challenger 2 kunnen proberen, en tot mijn verbazing vond ik de 1 beter klinken dat de 2. Ik had een vollere toon met meer kern. Met een meer stralende en vooral een vastere toon. De 2 klinkt wat netter, egaler, minder krachtig en ook minder vast (zeg maar onzeker), vind ik. De verkoper van de (Duitse) winkel vertelde mij dat bij de meeste mensen de Challenger 2 beter klinkt, maar bij mij was dat dus niet zo. Helaas heb ik nog niet een nieuwe Bach 37 geprobeerd, dus vergelijken kan ik (nog) niet.

Profiel  

Berichttitel: Challenger 1 vs Bach 37
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 11:44 

Bert Kremer schreef:
Als je verschilldende Engelstalige fora mag geloven is de Challenger 1 een goede vervanger van de Bach 37. Dit kan toch bijna niet, de prijs is bijna de helft.
Wie weet hier meer van?

De B&S Chalenger I is de goedkopere versie van de Chalenger II. De beker van de I is volgens mij niet eentje uit 1 stuk, voor de rest is het instrument 't zelfde, de zelfde materialen en ventielen.
Als de Chalenger I jou goed bevalt hoef je niet verder te zoeken en hou je een hoop geld over voor andere speeltjes :D.
B&S wordt in europa wordt gemaakt, dat scheelt transportkosten, valutakosten, noem maar op. Vandaar dat ze zowiezo aantrekkelijker geprijst kunnen worden.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 12:31 

Op trompetenforum.de heeft ooit een draadje gestaan over het verschil tussen de Challeger 1 en 2. Volgens de meesten was er geen enkel verschil te constateren in zaken als aanspreken, intonatie, geluid enz. Via de zoekmachine nog niet gevonden helaas.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 15:52 

De verkoper vertelde mij dat de beker van de Challenger 1 fabrieksmatig gemaakt wordt en die van de Challenger 2 handmatig. Verder staat in de brochure van B&S dat de beker van de 1 een kleinere diameter heeft dan de 2. Daardoor is de klank denk ik ook compacter. Het is inderdaad een aantrekkelijk geprijsd instrument, maar is kwaliteit vergelijkbaar met een Bach? Het prijsverschil is wel heel erg groot...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 17:08 

Op Vioworld staan er een paar te koop voor een paar honderd euro. Ook een aantal Challengers II voor wat meer trouwens. B&S is Duitse kwaliteit, er is, dacht ik, wel een soort overeenstemming dat de B&S'jes misschien kwalitatief wat hoger aangeslagen moeten worden dan de Bach's. Zeker gemiddeld.

link: http://vioworld.de/

Profiel  

Berichttitel: egwel
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010 18:24 

Bert Kremer schreef:
Het is inderdaad een aantrekkelijk geprijsd instrument, maar is kwaliteit vergelijkbaar met een Bach? Het prijsverschil is wel heel erg groot...

Ik heb een jaar op een B&S Challenger II MBX gespeeld. Die kon de vergelijking met iedere Bach aan Kan ik weten want ik heb hier nog een Stradivarius liggen.
De ventielmachine van de MBX is dezelfde als die van de Challenger I modellen: Erg goed.

Dat hier in Nederland zo weinig mensen op een B&S spelen komt omdat er geen 'Vincent Bach' in de beker gegrafeerd staat....
B&S maakte vroeger overigens bekers voor Vincent Bach, die jongens van B&S kunnen echt wel een toetertje in elkaarzetten hoor.

Is B&S goedkoop of Vincent Bach te duur voor wat 't is? Bel Hans van Brassimport maar op voor 't juiste antwoord.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur