trompet.nl > forum > Toon onderwerp - B&S Challenger
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 11:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: B&S Challenger
BerichtGeplaatst: 13 feb 2012 20:53 

Hallo,

Ik heb een 2 tal weken terug enkele nieuwe trompetten geprobeerd. Ik vond persoonlijk de Kanstul zkt 1537 super spelen.

Echter lees ik nu op diverse forums dat de B&S challenger serie ook een goede trompet is, en deze is ook een stuk goedkoper dan de kanstul.

Ik heb ook gelezen dat er bij Kanstul veel of tenminste grote kans is op red dot in de leadpipe. Nu heeft een winkel deze kanstul maar dan met goldbrass leadpipe en stempomp. Is dit origineel van kanstul af of niet?

Maar mijn vraag is, weet iemand een winkel die B&S challenger trompetten verkoopt? 1 serie, 2 serie.

Ik heb via de B&S website naar dealers gekeken, maar de helft van de winkels verkoopt er geen, en als ze er wel verkopen hebben ze maar heel beperkt assortiment.

Winkel mag in omgeving brabant zitten.

Alvast bedankt

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: B&S Challenger
BerichtGeplaatst: 13 feb 2012 23:20 

Kanstul mod. 1537 is Kanstuls versie van de Vincent Bach ML 180/37 'Stradivarius'. B&S heeft ook zijn eigen versie van de 180/37 nl. de Challenger I. Ik heb er ooit eens eentje gehad en die presteerde behoorlijk goed in vergelijking met de Vincent Bach die ik hier thuis heb liggen, zeker als je de aanschafprijs in 't achterhoofd houdt: 1/3 van een Bach!
De Challenger II kent zo zijn afwijkingen, zo is die naast de versie met een 37 beker leverbaar met een 43 en een 72 beker, ieder met een andere klank. Bovendien is de diameter van de bekers van de Challenger II serie iets groter dan die van het Challenger I model. Wat daar 't effect van is weet ik niet want ik heb er nooit op gespeeld.
Als je je voelt aangetrokken tot de 'feel' van Vincent Bach trompetten en wel de ML uitvoering met de 37 beker in 't bijzonder zou je de B&S Challenger I kunnen bestellen bij http://www.thomann.de , die kan je geloof ik twee weken uitproberen en mocht ie niet bevallen dan stuur je 'm gewoon weer terug.
Kanstull trompetten kunnen heel gevoelig zijn voor corrosie, red rot genaamd. Of de 1537 daar last van heeft weet ik niet maar als de speeleigenschappen van dit instrument jou zò goed bevallen zou je die kunnen kopen. Als er na verloop van jaren plekjes in komen of zelfs gaatjes dan kan je die alsnog laten patchen of de onderdelen laten vervangen.
In Nederland zijn B&S trompetten niet echt goed vertegenwoordigd, waarom weet ik niet want 't zijn goede instrumenten. Degelijk gebouwd, stevig, betrouwbaar qua kwaliteit en betaalbaar. Wellicht moet je 's over de grens kijken?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 feb 2012 16:44 

Challenger 1 en 2 bij Schreeven in Wijchen.
http://www.schreeven.nl/subcategorie.php?subc=44
Misschien handig om eerst even te bellen voor de zekerigheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 feb 2012 17:19 

Tromped schreef:
Challenger 1 en 2 bij Schreeven in Wijchen.
http://www.schreeven.nl/subcategorie.php?subc=44.

Nou, die hebben wel meer lekkers! Schagerl academica JM1 bijvoorbeeld...... Ben ik best een beetje benieuwd naar!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur