Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bugel72
|
Berichttitel: beginneling Geplaatst: 15 jun 2012 20:07 |
|
|
|
Onlangs heb ik van een familielid een Aurora Classic bugel met Denis Wick mondstuk overgenomen, Ben nu lessen aan het volgen en wil graag niveau B behalen. Dat is minimaal nodig voor de Koninklijke Fanfare in ons dorp. Maar.....ik zie weinig op het forum over dit merk. Hij blaast prima zover ik weet maar weet iemand mij te vertellen of dit een beetje goede bugel is?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Re: beginneling Geplaatst: 16 jun 2012 10:11 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
|
Het is een budget toetertje, ik zou zeggen chinees, maar er is eens een post geweest hier waarin gesteld werd dat het een samenraapseltje was van allerlei onderdelen van Yamaha, Amati en nog wat, dat in Duitsland geassembleerd zou zijn. Ik hou het op chinese rommel. De flugel van Aurora heeft slechte recensies. Misschien kun je er weer redelijk vanaf en dan zou ik een 2e hands Jupiter 846 (RL) kopen, weinig geld en veel en veel beter denk ik. Deze flugel is nogal populair als doublers instrument. Overigens heb ik nog zo'n Jup 846 (zonder trigger), verzilverd (klinkt bij deze bugel veel beter dan lak) over, dus kijk maar.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Re: beginneling Geplaatst: 16 jun 2012 20:14 |
|
|
|
Die Auora instrumenten komen uit Taiwan. Het probleem is dat ze onderling nogal verschillen dus moet je ze eigenlijk per exemplaar beoordelen, maar het is idd wel een buget bugel zoals Delano als zei. Ik heb er ooit eens 1 bespeeld, de eigenaar vertelde erbij dat het idd om een Yamaha copy zou gaan deze deed het best aardig. Ze worden ook verkocht door diverse erkende muziekwinkels dus echt Chinese troep zal het wel niet zijn. Vraag het je leraar even maar diploma B en ook hoger is er zeker mee te halen als het om de bugel zou gaan.
_________________ Yamaha Xeno 8335RGS. Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978). Bob Reeves 43M, 43C JK 1.5 C Bugel Thomann DennisWick 2bfl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
bugel72
|
Berichttitel: Re: beginneling Geplaatst: 16 jun 2012 22:00 |
|
|
|
Ok thanx voor jullie terugkoppeling. Ik denk dat ik Voorlopig maar even op dit ding blijf blazen. Als ik straks bij onze fanfare mag krijg ik er toch Eentje in bruikleen. Maar bedankt voor de reacties.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|