trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoeveel mondstukken heeft iemand nodig
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2010 23:15 

Ik denk dat je moeilijk met één mondstuk op meerdere instrumenten uitkomt. Wat op het ene instrument geweldig werkt kan op het andere totaal niet goed werken.
Natuurlijk geldt dit voor verschillende instrumenten: trompet, cornet, bugel, piccolo etc., maar wat mij betreft ook tussen verschillende bes trompetten, c trompetten etc.
Per instrument gebruik ik 95% van de gevallen hetzelfde mondstuk, maar op verschillende instrumenten wissel ik niet alleen in cupdiepte, maar ook in diameter, backbore etc.
Ik denk dat alleen cupdiepte veranderen te weinig doet om de klank en mijn gevoel op verschillende instrumenten optimaal te houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010 10:41 

...

Laatst bijgewerkt door cornetspeler op 14 feb 2011 17:28, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2010 18:26 

camel schreef:
De rest was leuk voor het experimenteren, maar de heilige graal heb ik al gevonden. Ik zal ook niet zo snel meer een ander mondstuk kopen.
:)

Ajjjj, sinds de laatste keer dat ik dat zei, een jaar of twee geleden, heb ik minstens tien andere modellen geprobeerd. Met overigens hetzelfde resultaat als jij, ik kom steeds weer op hetzelfde uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2010 18:33 

HJ schreef:
camel schreef:
De rest was leuk voor het experimenteren, maar de heilige graal heb ik al gevonden. Ik zal ook niet zo snel meer een ander mondstuk kopen.
:)

Ajjjj, sinds de laatste keer dat ik dat zei, een jaar of twee geleden, heb ik minstens tien andere modellen geprobeerd. Met overigens hetzelfde resultaat als jij, ik kom steeds weer op hetzelfde uit.

Ik heb een hele goeie tip: zorg ervoor dat je je geld uitgeeft aan andere hobbies. Of laat eens 4 winterbanden onder je auto zetten. Of ga eens met je vriendin of vrouw uit eten bij El Puerto (heerlijke tapas).

Dan gaat je geld er net zo makkelijk uit, en mondstukken raken dan wat op de achtergrond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2010 18:43 

Bedankt voor de tips, maar ik probeer juist een beetje af te vallen, en dan zijn mondstukken en ergernis daarover beter dan tapas eten, hoe raag ik dat ook mag doen. Als ik besluit niet meer af te vallen dan staat El Puerto op de lijst! En tja, winterbanden: de één zegt dat het onzin is, en de ander beweert dat het noodzaak is. De waarheid zal zoals altijd wel weer in het midden liggen.
Overigens heeft het kopen van al die in koper gegoten onzekerheid toch wel een ander en echt beter mondstuk opgeleverd in die twee jaar, alleen geloof ik het pas sinds korte tijd.

Weet je wat ook leuk is om je geld aan uit te geven? Computers en bijbehoren, geheid dat je teveel geld kwijt bent aan onzin. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 dec 2010 22:15 

Zie mijn onderschrift.
Ik speel erg makkelijk op de BR en daar maak ik ook het meeste gebruik van.
De Bach gebruik ik zo nu en dan, deze klinkt toch anders en leent zich beter als het wat klassiek moet klinken.

De Bach's en de JK's vindt ik niet mooi klinken voor bugel, de Denniswick heeft een te heftige rand voor mij.
De Yamaha 14F4 is voor mij perfect.

Voor de rest heb ik ook van alles geprobeerd en kan met veel mondstukken wel uit de voeten al is het ene mondstuk een grotere uitdaging dan de andere.
Wel een voorkeur voor de bredere rand, zoals de BR die ook heeft.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur