trompet.nl > forum > Toon onderwerp - sparx
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005 23:35 

De diepe boringen van DW geven inderdaad een mooi ronde toon. maar mist net even dat stukje power als bij de "b" mondstukken. bedankt voor de tip over "curry" mondstukken. Die kon er nog net bij. het begint al aardig op "fusion cooking" te lijken met al die nationaliteiten over elkaar met een dikke laag curry ...maar goed. ziet er goed uit.
waar in nederland te koop? in bovenstaande winkel?
ben toch van plan the eteranal quest for the holy grail op te pakken. maar moet dan toch ook wat te testen hebben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2005 12:21 

Ik heb een Sparx 4C. Het is een erg goed mondstuk. Heel vol van klank en op soprano cornet een goed hoog register.

Helaas is de 4C voor mij een maatje te groot en ik krijg binnenkort een custom made 5C van Ted.

Iemand interesse in een Sparx 4C?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2005 21:51 

probeer maar een dennis wick 5. lekker klein, mooi rond, maar kan snijen als brandhout.

en of je nou op een courtois of een yamaha besson speelt dat maakt niks uit tog?
alles past, dou er wat op als het lekker aanvoelt en spelen maar

wat voor monstuk moet er anders op een van laar trompet :lol:

Profiel  

Berichttitel: sparx
BerichtGeplaatst: 25 maart 2005 17:07 

Ik heb, aangemoedigd door de positieve bevindingen van talloze Sparx mondstuk gebruikers op de website, zo'n mondstuk besteld. 125 + 20 $ van mijn mastercard, binnen een week in huis.
Ik speel soms op een VB1X, maar meestal op een Dennis Wick 2B, dus volgens Ted moest ik een Sparx 2 hebben.
De cup is wat dieper dan DW 2B en iets meer V-vormig, maar niet zo diep als DW 2.
De throat lijkt wat kleiner, maar ik heb dat niet nagemeten.
Mijn eerste indrukken zijn niet erg positief, de klank van DW2B vind ik mooier want ronder.
Qua range, flexibiliteit, trefzekerheid merk ik niet veel verschil, misschien heeft Sparx iets meer power, maar nog nooit heeft iemand mij gevraagd of ik wat luider kon spelen, dus dat is ook al geen voordeel. De rand van DW is iets platter en dat ligt mij beter.
Ik vrees dat Sparx in de lade bij die andere dertig of zo weinig gebruikte mondstukken terecht komt en dat ik de DW laat verzilveren want het goud is volledig verdwenen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur