Vaak wordt voor piccolo een 7D of 7E gebruikt, wat ondieper dan een C-cup om de hoogte beter te kunnen ondersteunen en meer controle te hebben over de kleine marges die een korte buis met een kleine boring nu eenmaal met zich meebrengt.
Daarbij is het ook nog van belang of de piccolo een trompetreceiver heeft of, tegenwoordig in de meerderheid, een cornetreceiver.
Je kunt dus vooruit met een 7C maar je kunt het jezelf gemakkelijker maken met een wat ondiepere cup.
Ik ben een voorstander van Bush W3 en een Romea Adaci, turbobore iets. Voor als het ding een trompet reciever heeft. Vlak ook Stork piccolomondstukken niet uit. Voor mij zelf een iets te ronde rand, maar als je daar van houdt, dan is dat helemaal geweldig.
als het ding een cornetreciever heeft: GR, piccolomondstukken of Stomvi 7e ( erg lastig aan te komen )
Maar goed daar speel ik op.
Het beste is om maar eens naar bovenstaande poster te fietsen en samen met die snor die daar zit, een middagje proberen.
Tussendoor mag je bier drinken, tassen bekijken, in trompetten tuffen, koffie drinken, en een krantje lezen.
Ik zou niet te veel kijken naar wat andere mensen gebruiken. Probeer het zelf uit, wat Marnix zegt, ga naar een winkel waar ze veel spullen hebben en vakkundige mensen. Over het algemeen is een kleiner mondstuk wat handiger voor piccolo dan een groot mondstuk. Als je toch misschien liever wat advies via het forum hebt;
Ik heb zelf een tijdje op mijn " gewone" 1c bach piccolo gespeeld en dat ging eigenlijk ook wel prima, maar qua stemming wordt het dan toch lastiger en je bent eerder moe omdat je er harder op moet werken. Nu speel ik op een bach 7D.
**Offtopic**
Ik heb trouwens ongeveer 2 jaar geleden een Warburton piccolo mondstuk besteld bij
Adams, en na er nog een keer achteraan gebeld te hebben heb ik hem nogsteeds niet. Vreemd..
Ik heb trouwens ongeveer 2 jaar geleden een Warburton piccolo mondstuk besteld bij Adams, en na er nog een keer achteraan gebeld te hebben heb ik hem nogsteeds niet. Vreemd..
ik hoop dat je hem nog niet betaald hebt....
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen