trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette B2LD S1
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 00:46 

Heb 3 weken geleden een C2S3 gekocht. (dat is toch een SLAP?)
Wel erg duur. (was een flinke gok)

In het begin wel even wennen, het instrument reageert heel anders m.b.t. de aanzet en zuiverheid van bepaalde noten in vergelijking met de Bach 1,5 die ik nu alleen nog op de Bb gebruik. Ik hoef veel minder moeite te doen om bepaalde noten te corrigeren qua zuiverheid. Hij voelt heel erg comfortabel op de snavel. De klank is heel warm en vol met kern. Hij blaast ook beter door, als ik niet genoeg lucht geef betrapt het mondstuk me gelijk ;-) Kan verder veel meer persoonlijkheid kwijt in de klank (in elke dynamiek en ieder register.) Kort om: I like it.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 06:37 

Gildelatrompet schreef:
Heb 3 weken geleden een C2S3 gekocht.

.... voor je C tompet neem ik aan?...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 14:05 

Gildelatrompet schreef:

In het begin wel even wennen, het instrument reageert heel anders m.b.t. de aanzet en zuiverheid van bepaalde noten in vergelijking met de Bach 1,5 die ik nu alleen nog op de Bb gebruik. Ik hoef veel minder moeite te doen om bepaalde noten te corrigeren qua zuiverheid. Hij voelt heel erg comfortabel op de snavel. De klank is heel warm en vol met kern. Hij blaast ook beter door, als ik niet genoeg lucht geef betrapt het mondstuk me gelijk ;-) Kan verder veel meer persoonlijkheid kwijt in de klank (in elke dynamiek en ieder register.) Kort om: I like it.

Kan dit alleen maar bevestigen. Ergens begin oktober een B6 via iemand van dit forum gekocht. Eerste 2 weken wat moeite gehad met stemming omdat ik minder of niet meer moet corrigeren op sommige noten. Maar sinds de aanpassingsperiode voorbij is gaat alles beter dan op mijn Yamaha 14c4GP. Mooiste opmerking was de vraag van de dirigent met de vraag of ik een nieuwe trompet had. Want mijn klank was warmer en had meer kern.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 16:34 

Wodkajunkie schreef:
Gildelatrompet schreef:

Kan dit alleen maar bevestigen. Ergens begin oktober een B6 via iemand van dit forum gekocht. Eerste 2 weken wat moeite gehad met stemming omdat ik minder of niet meer moet corrigeren op sommige noten. Maar sinds de aanpassingsperiode voorbij is gaat alles beter dan op mijn Yamaha 14c4GP. Mooiste opmerking was de vraag van de dirigent met de vraag of ik een nieuwe trompet had. Want mijn klank was warmer en had meer kern.

Heb sinds kort ook een Monette namelijk de BL-LT en ook ik ben zeer positief! Ik moest inderdaad ook even wennen met stemming, maar nu gaat alles veel en veel gemakkelijker dan op mijn Curry. Ik vind vooral de aanmerkelijk grotere backbore een uitkomst aangezien ik bij conventionele leadmondstukken altijd het gevoel had dat ik mijn lucht er niet in kwijt kon.....

Maakt Obrac trouwens nog steeds kopietjes, want ik kan er niets over terugvinden op hun website??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 18:49 

MarkGD schreef:

Maakt Obrac trouwens nog steeds kopietjes, want ik kan er niets over terugvinden op hun website??

Ze maken deze nog. Te verkrijgen via ebay

http://cgi.benl.ebay.be/Boquilla-Trompeta-Modelo-Monette-Embouchure-Mouthpiece_W0QQitemZ150388056333QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_186?hash=item2303d3a10d

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2009 19:02 

Wodkajunkie schreef:
MarkGD schreef:

Ze maken deze nog. Te verkrijgen via ebay

http://cgi.benl.ebay.be/Boquilla-Trompeta-Modelo-Monette-Embouchure-Mouthpiece_W0QQitemZ150388056333QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_186?hash=item2303d3a10d

Thanks! Ik zou namelijk nog wel een B8 willen proberen voor jazz, want daar is die BL niet bijster geschikt voor, maar ik heb even niet de financiele middelen om nog een Monette aan te schaffen....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur