trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alliance bugelmondstukken !!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 21:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 07:32 

anneliess schreef:
Een tijdje geleden ben ik bij Henk Rensink geweest en die heeft me dat zelfde mondstuk aanbevolen en die heb ik toen ook gekocht. Jij zei dat je hem een mooie warme klank vind hebben? Want ik heb hem nu 4 repetities gebruikt...maar vind hem helemaal niet fijn, hij zit zegmaar niet echt comfortabel en hij neigt bij mij naar een cornet te klinken, hoop dat het een kwestie van even wennen is want tot nu toe vind ik het niks :?

Annelies, wat voor bugel speel je en welk type Alliance mondstuk heb je aangeschaft?

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 08:37 

Ik heb een antoine Courtois (Paris) bugel, al wel wat jaartjes oud. Het mondstuk is dus van Alliance, ik heb 3CF. Hiervoor had ik altijd denis wick 3bfl.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 09:31 

anneliess schreef:
Ik heb een antoine Courtois (Paris) bugel, al wel wat jaartjes oud. Het mondstuk is dus van Alliance, ik heb 3CF. Hiervoor had ik altijd denis wick 3bfl.

Okay annelies voor mij is het het perfecte combinatie, bij ons spelen meerdere solo bugelisten op de 3 CF, ik heb ook de 2 FL geprobeerd en die was ook fijn maar in de hoogte speelde deze iets moeilijker, dus vandaar mijn keus voor de 3 CF, ikkrijg er een mooie warme klank op maar daarom is het ook persoonlijk, ieder speelt zijn instrument ook anders aan natuurlijk, als hij voor jou te scherp is zou je dus de 2 FL kunnen proberen. De rim is wel heel fijn van de alliance mondstukken. waar speel je eigenlijk en wat voor partij?

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 09:43 

aha oke. nouja het is denk ik ook een kwestie van wennen want ik heb hem 3 of 4 keer gebruikt en toen wou het niet zo en had ik hem ook gelijk aan de kant gelegd. Ik speel bij brassband cresecendo steenwijk, in de jeugdband flugelhorn en als het goed is na de zomervakantie ook in de aband. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2010 14:27 

Ik wil op deze manier mijn ervaring met Alliance mondstukken delen.

Na heel wat jaren op een DW RW4FL of RW3FL geblazen te hebben ben ik toch op zoek gegaan naar een ander mondstuk. Dit omdat DW stopt met het maken van de RW serie. Via via kwam ik er achter dat Roger Webster voor zich zelf was begonnen. Na overleg met Heidrun Jöchner heb ik een 3FL van Alliance besteld. Na nu 3 maanden moet ik zeggen wat een verschil met DW. Een veel fijnere rand. Lekker diep. Dieper dan een DW. Klank is mooi rond en voller dan een DW. Voor mij is de 3FL een hele vooruit gang op alle gebied. In combinatie met mijn bugel is het veel fijner en gemakkelijker muziek maken.

Mondstukken er zijn er genoeg te koop. maar welke het beste bij jou hoort is uitproberen. Aanmeten heb ik een keer laten doen. advies een DW RW3FL. Een fijn mondstuk maar wordt niet meer gemaakt.

Van Laar Oiram Sandoval. Palladium brushed.
Yamaha YFH 731

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur