trompet.nl > forum > Toon onderwerp - gedwongen op D.W.?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: gedwongen op D.W.?
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 20:46 

hoi, Ik speel al een tijdje mee in een brassband in de eerste div. Eerst begonnen op DW 4B. Daar ik maar een simpele amateur ben en niet over alle techniek beschik werd dit pijnlijk naarmate de avond versteek. :( Nu speel ik op JK 1 1/4 en heb ik geen last. Vanuit bestuur willen ze me nu op DW 3 dwingen....graag mening, doen of niet doen ?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 20:51 

Nee, natuurlijk niet!
Kan het bestuur voelen wat jij voelt? Als jij nu lekker speelt op het mondstuk wat je gebruikt moet je daar lekker op blijven spelen!
Wat heeft dat bestuur er aan als jij je ongelukkig voelt op je mondstuk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 20:57 

Belachelijk!

Waarschijnlijk willen ze de klank uniform houden, maar dat je niet eens je eigen mondstuk mag uitzoeken, daar heb ik nog nooit van gehoord!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 21:01 

Een fijn bestuur hebben jullie.... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 21:03 

ehhh pas momenteel niet echt binnen de sound nee...maar als tweede cornet moet dat toch niet echt veel problemen geven dacht ikzelf. Heb laatst een keer over Sparx mondstukken gelezen...heeft iemand hier ervaring mee op cornet en is dat minder scherp dan JK?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 23:25 
Moderator

Allereerst: je nooit laten dwingen, als ze per se een DW willen zou ik vertrekken, het bestuur bij jullie bestaat zeker uit louter dikke boeren die ooit in de jaren toebak eens een cornet hebben vastgehouden??? 8O

Aan de andere kant, als je in de 2e cornet-rij opvalt, dan is er dus iets aan de hand, en zou je meer aan je klank moeten werken, ik ben er zeer voor dat je klankbeeld uit jezelf komt en niet uit je mondstuk, en uit ervaring weet ik dat je ook op een JK best een mooi rond geluid kan krijgen.

Sparx mondstukken ken ik niet, maar als je het bestuur tegemoet wil komen zou je een rand van een DW op je jk kunnen laten zetten, of de rand van je jk op een DW ( afhankelijk wat je het beste ligt ) Dit is vrij kostbaar, dus overleg met een docent zou een goed idee zijn, en uiteraard op kosten van het bestuur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 08:05 

Nou, ik kan me als bestuur best voorstellen dat ze vragen of je een ander mondstuk wilt bespelen ivm de klank, dat het een DW3 MOET zijn is de vraag, maar in een brassband steekt het erg nauw, ook als tweede cornettist!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 09:09 

Er zijn zat andere mondstukken waar je een beter brassband geluid mee kan krijgen dan alleen maar DW3. Net als dat zo is bij al die fanfares waar mensen die bugel spelen ook min of meer veroordeeld zijn tot zo'n DW mondstuk. De Sparx mondstukken zijn zeker een goeie optie om eens te proberen. Ze worden door GR gemaakt, op specificaties van Sparx. Probeer voor de zekerheid eerst zoveel mogelijk over die mondstukken te weten te komen via zijn site. Gewoon mailen met jouw vraag dus.
Welk merk en model je precies zou moeten hebben, tja, dat wordt dus uitproberen. Zoals iedere mondstuksafari eigenlijk. Of je daar zin in hebt, ik niet, maar ik zou me niet ergens toe laten dwingen door een bestuur. Zoek samen naar een goeie oplossing.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur