trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie vindt Rensink wel goed???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 10:28 
Moderator

hij reageert, met bijna zijn standaard verhaaltje op zijn site. Dat is niet overtuigend...

ik vraag me wel serieus af wie bij de blazersgroep hij van een mondstuk heeft voorzien van een advies.

van frits weet ik hjet zeker, maar die gooide het mondstuk na 5 minuten in de prullenbak, dus wie van de blazers in het KCO speelt nu nog op een mondstuk dat hij heeft aasngemeten, sterker nog wie heeft dat daar ooit laten aanmeten. Ik ga eens navraag doen.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 10:35 
Moderator

Henk Rensink Mondstukaanm schreef:
Geachte forumleden,

Harde meetbare en kwantificeerbare aspecten zijn:
- (speel-)weerstand (is objectief meetbaar in mondstuk en instrument), hoe je dit apprecieert is subjectief

precies, en in de regel is het zo dat het beste mondstuk voor iemand qua maten, niet het beste geluid geeft.
Soms moet je gewoon een minder passend mondstuk nemen om een betere geluidsqualiteit te krijgen. Zo zou het kunnen zijn dat ik, met mijn gekke bek het beste zou kunnen spelen op een denis wick. Maar dat doe ik niet, want het geluid en flexibiliteit zijn nagenoeg k*t.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 10:53 

Zolang je gelooft dat het aangemeten mondstuk voor jouw beter werkt, ga je er ook beter op spelen en klinken. Dat mentale vlak werkt op elk nivo.

Het voordeel van Rensink is dat ie een baard heeft, er zijn hele volkstammen die geloven in een man met een baard...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 11:01 
Moderator

erikveldkamp schreef:

Het voordeel van Rensink is dat ie een baard heeft, er zijn hele volkstammen die geloven in een man met een baard...

maar die mop heeft ook al een baard :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 11:11 

Ik had hem nog niet gehoord, in mijn kringen heeft men het nooit over mondstukaanmetingen...

Profiel  

Berichttitel: bloedworst
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 11:26 

Citaat:
De maximale mondstukgrootte als rivaliserend statussymbool (als je niet op het grootste mondstuk speelt, dan tel je niet mee) is zeer risicovol.

Dát is me ook al eens opgevallen! Hier slaat Rensink toch effe de spijker op de kop en niet alleen hiermee, lees verder:

Citaat:
Ga eens na hoe een gemiddelde muzikant aan zijn/haar mondstuk komt. Dit is meer een loterij dan een gefundeerde aanpak. Je krijgt een standaard fabrieksmondstuk meegeleverd. Maar een algemeen model voor iedereen is een utopie. Een gemiddeld maatje leidt tot middelmatig spel. Een artiestenmodel is ook niet geschikt voor algemeen gebruik Kiezen uit een restant voorraad courante modellen is ook een loterij. Het gebruikelijke giswerk vanuit de schoenendoos of de grijpvoorraad vanuit het winkelschap of de internetleverancier idem. De verstrekking door muziekverenigingen is meestal willekeurig. Leerlingen krijgen een afdankertje uit de verzamelbak.

Ik krijg opeens een deja-vu! Zo ging het bij ons op de fanfare precies zo, maar dan spreek ik wel over ruim 30 jaar terug. Is er dan niets veranderd?? Ik ben diep onder de indruk van het c.v. van Rensink maar als ik de div. topics alhier erop teruglees bekruipt mij het gevoel dat het toch niet zo werkt zoals Rensink het zelf beschrijft. Stel dat 80% van de inzenders van topics uit z'n nek zit te lullen dan nog zou ik met de nodige scepsis mij een mondstuk laten aanmeten door dhr. Rensink. Een veeg teken vind ik zijn merkgebondenheid. Denis Wick en Bruno Tilz zijn wat mijn eigen ervaringen betreft toch wel uitersten en zeker de lage getallen van de mondstukken van zijn Bruno Tilz aanmetingen ondergraven zijn eigen quote die ik geheel boven aan dit stukje heb geciteerd!!
Ik vind zeker dat amateurs en natuurlijk ook gevorderden en beroeps gebaat zijn bij een goed advies wat betreft het mondstuk van het instrument dat zij (proberen) te bespelen, maar ik neig toch meer naar het advies van Jens Lindemann dat je kan vinden bij het kopje "Intervieuws" bij de startpagina van Trompet.nl

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 11:36 

Erik,
Volgens mij kan Henk Rensink bij jou geen goed doen.

ten tweede:
Ik vind het toch sportief dat hij reageerd. Hij zal echt niet gaan zeggen; "sorry jongens, jullie hebben gelijk. Ik kloot maar wat!"
Ik denk dat we of Henk een kans moeten geven zich te bewijzen, anders komen we er niet uit. Ik hoor tot de 4% die niet geslaagd is bij Henk. Ik ben echter nooit terug gegaan om mijn beklag te doen. Voor mij gevoel zat hij er ver naast. Daar kom je chter na een tijdje pas achter. De aanbevolen Tilz 17se (dacht ik) heb ik inmiddels weggedaan en ik gebruik nu een VB1,5.

Laatst bijgewerkt door Robert66 op 17 apr 2005 13:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2005 11:59 

Ik geloof er niet in als je dat bedoelt. Maar verder moet hij maar doen wat ie doet en ik hoop dat iedereen die een mondstuk heeft laten aanmeten er ook wat aan heeft. Dat is voor iedereen het beste.

Laat ik er dit nog over zeggen. Bud Herseth , 1 van de groten in de klassieke muziek speelde vroeger altijd op een Bach 7c, toen kreeg hij een ongeluk waardoor hij genoodzaakt was om op een 1C of 1B te spelen. Omdat hij een voorbeeld funktie had in de klassieke muziek gingen veel trompettisten ook zo groot spelen. Kudde gedrag dus, het heeft weinig met je eigen bouw te maken.

Ik zit op de Jens Lindeman lijn :

http://www.trumpetherald.com/forum/view ... 63&start=0

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur