Japio schreef:
Ik had het gevoel dat ik niet het maximale kon halen uit een 1 1/2C. Bovendien zocht ik een mondstuk waarmee mijn bereik in de hoogte uitgebreid zou worden en die wat scherper van klank is (de scherpere klank komt natuurlijk omdat het mondstuk ondieper is dan de 1 1/2C). De overstap was niet zo'n groot probleem, ik heb in ieder geval niets van het verschil in de grootte gemerkt, alleen de rand was wat scherper.
Dat die reeves scherper van klank is kun je wel stellen zeg. Het is een gigantisch verschil. Zo groot dat mijns inziens de keuze vergelijkbaar is met een muzikant die twijfeld of hij trompet of bugel gaat spelen.
Zelf speel ik ook op die reeves, maar alleen daar waar het tembre gevraagd wordt, of dat dat tembre in die muziek wel kan.
Voor mij geld dat een reeves van deze grootte nagenoeg onbruikbaar is in HAFABRA orkesten of klassieke orkesten.
trouwens, als je in je sectie als enige op een dergelijke reeves speelt, is er van enige ballans geen spraken meer. En mooie lieve solo's worden verscheurd door dit mondstuk.
In een bigband past ie voorttreffelijk.