De laatste tijd speel ik op JK3C voorheen ook JK11/4C.
De klank is wat scherper op de 3C maar hierop hou ik het langer vol.
Bijna vergeten op cornet speel ik Bach 3C.
Laatst bijgewerkt door trumpetvos op 04 jun 2003 18:32, in totaal 2 keer bewerkt.
Geregistreerd: 26 mei 2003 15:32 Berichten: 249 Woonplaats: Bilthoven
Ik speel nu al weer een hele tijd op een Bach 1 1/2 C Megatone voor bes en es trompet. Dit mondstuk heeft een grotere boring en dus meer massa, zelf vind ik het vooral prettig omdat er meer lucht doorheen gaat dan bij een "normaal" mondstuk. Hiervoor lang op 2 1/2 C gespeeld, maar met 1 1/2 gaat het minder snel dicht zitten. Voor cornet gebruik ik een Bach 1 1/4 C wat ook goed bevalt. Mooie klank. Voor lead in BigBand gebruik ik een Yamaha Bobby Shew, maar dat ga ik veranderen. Ik ga waarschijnlijk een Bob Reeves 43 ES kopen.
Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31 Berichten: 82 Woonplaats: regio Arnhem
Wat is het verschil tussen Vincent Bach mondstukken van nieuwe en oude serie?
Ik heb mijn VB-mondstukken al 5, 7 en 11 jaar. (Er staat corp. achter de naam op het mondstuk geschreven)
Geregistreerd: 30 jun 2003 11:29 Berichten: 165 Woonplaats: Voorburg
Er zijn, naar mijn idee, merkbare verschillen tussen de oude en de nieuwe serie, waarbij ik de voorkeur geef aan de oude, met de ingeslagen lettertjes. Kan natuurlijk ook toeval zijn; een verdere (logische) verklaring heb ik er niet voor. Misschien een iets andere cup-vorm of andere maatvoering. Hoe dan ook opvallend is dat elk mondstuk anders is, dus ook 2 zogenaamd identieke Bach mondstukken met dezelfde maat etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen