trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tijd voor een expert? - Mondstuk laten aanmeten?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2002 10:31 

Citaat:
Quote: Rik Baars ( 10:08 op 4 maart 2002 )<p>Het gaat me uiteraard niet om het forum zelf, maar om de argumenten om Rensink aan of bij te vallen. Ik zie allerlei waarschuwingen (prima), maar niet: daar- en daarom doet ie het niet goed. Ik ben dus benieuwd naar meningen van mensen die het kunnen weten die ervaring hebben met zijn methode. Ik zie dan graag een trompettechnische uiteenzetting. Daar ben ik benieuwd naar, ook als er geen barst van klopt, wat dan meteen aangetoond is.
<p>Objectief weet ik niet. Maar ik weet gewoon dat er meerdere mensen (incl. ikzelf) zijn die na een half jaar niet meer op het aangemeten mondstuk spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2002 17:36 

Ik ook, zelfs geen half jaar...Drie maand...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2002 18:59 

Van je techniek verbeteren ga je pas echt goed spelen. Een goede techniek zal altijd belangrijker blijven dan een mondstuk!<p>Een mondstuk is misschien wel aan te meten, maar dan heb je daar wel veel meer tijd voor nodig. Je moet allereerst kijken of de techniek wel in orde is, anders heeft het geen zin. Dus, eerst iemand goed aan het spelen krijgen en daarna het materiaal aanpassen. In extreme situaties kun je natuurlijk vrij snel al een algemene wijziging doorvoeren bij iemand (van een veel te kleine cupdiameter naar een iets wijdere maat), maar dat is niet echt moeilijk. <br>Zoals je dus op kan maken uit bovebnstaand verhaaltje, kun je het beste zorgen dat je een docent hebt met verstand van zaken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2002 22:03 

Is al dat wisselen wel goed. Ik speel nu zo'n 10 jaar trompet en in die 10 jaar heb 2 (!) mondstukken gespeeld.<br>Iedere keer dat je een nieuw mondstuk neemt moeten je lippen weer 'wennen' of zie ik dat verkeerd?<br>Ieder mondstuk heeft zijn nadelen, wat meer studeren op de moeilijkheden van je mondstuk misschien?<br>Ga er eens vanuit dat als iets niet lukt, het niet aan je apparatuur ligt maar aan jezelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2002 22:20 

Een instrument of mondstuk is nooit beter dan zijn bespeler. Knoop dat maar in jullie oren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2002 22:48 

Citaat:
Quote: pygmy twylyte ( 22:20 op 7 maart 2002 )<p>Een instrument of mondstuk is nooit beter dan zijn bespeler. Knoop dat maar in jullie oren.
<p>Kort maar krachtig!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2002 17:10 

Jep!<br>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2002 17:54 

Neem een flexibel standaardmondstuk:<p>Bach 7C (beginnend en middelmatig)<br>Bach 3C (gevorderd)<br>Bach 1-1/2C (ver gevorderd-sterke lippen-goeie uithouding)<br>

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur