trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Houten mondstukken???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2004 20:51 

Gevonden , ff googelen en voila , een ene Maurice Benterfa maakt mondtukken uit edelhout en ik heb er een link bij gevoegd .

http://members.aol.com/benterfa/emboueng.htm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2004 22:25 

yep die waren het

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2004 23:16 

Toppie :!: :!: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 15:26 

tommy schreef:
Citaat:
Zonder het te hebben geprobeerd nieuwe dingen afschieten vindt ik nou niet echt wijzen op kennis maar meer op "wat de boer niet kent dat vreet tie niet!".

addict, slaag jij er dan echt niet in om eens een post te plaatsen zonder een opmerking te geven over medeforumleden.... om maar even mee te doen :wink:
'vindt ik' is zonder 't' !! :P
als de boer heel tevreden is met zijn worst en aardappel dan hoeft ie toch niets anders te eten?!

moest elk instrumentenbouwer nu beginnen houten mondstukken of instrumenten te maken.... zou ik het zeker wel eens proberen.

maar we willen toch niet dat ze ons binnekort houtblazers gaan noemen!!!! :D :D :D

Je voelt je dus kennelijk nogal aangesproken!

Wil je nu gaan beweren dat we hier zo open staan voor vernieuwing, meestal hebben mensen zonder iets te hebben geprobeerd hier meteen een pavlov reactie klaar en dat valt mij dan weer op.
Dat je dat misschien niet leuk vindt om te lezen zal me eigelijk worst zijn, ik geloof niet dat we het namelijk hier allemaal eens hoeven te zijn.

Iemand aan gaan vallen op een t meer of minder vind ik nu weer een zwaktebod, als de arguimenten op zijn moet er kennelijk op de man worden gespeeld, jammer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 16:49 

Ik ken wel iemand met een ebbenhouten trombonemondstuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 18:13 

Volgens het boekje zou een houten mondstuk een heel zachte ronde toon geven.
Mij niet gezien dus, een trompet moet klinken als een trompet en niet als een veredelde bugel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 19:17 

callichio,

ik voel mij totaaal niet aangesproken, om de simpele reden dat ik nog niet gepost had voor jij dat deed!!!

en lees eens goed de eerste posts!!! er worden enkel voorbeelden aangehaald, naar teksten verwezen, en meningen gegeven in de vorm van 'ik denk'!!!! nergens geeft iemand een uitgesproken mening!! niet waar?????
als je mss even die pavlov reactie kunt quoten!? (blijkbaar weet je dus langs geen kanten waar een 'pavlovreactie' voor staat! en die noviteiten. mag je die buiten leggen als het regent ? ik vond die immers niet in de vandaele terug :D )

ik heb me hier de laatste tijd al doodgeergerd aan jouw posts! overloop hier maar eens enkele topics. overal vind je het nodig om dergelijke opmerkingen te geven. en dat je een mening hebt ok. maar als dat een mening is over forumleden ipv topics hou die dan voor jezelf. ik doe dat ook (bij deze een uitzondering)
ik geef toe, ik heb mij er in het begin ook aan bezondigd, maar merkte al snel dat het hier leuker vertoeven is als we het enkel over de topics hebben ipv andere leden.
sedert jou laatste, geheel oninteresante posts naar marnix en andere toe, doe ik een poging om ze te negeren.... maar het lukte even niet meer :D

als er dan al iemand zonder ervaring over iets toch zijn mening geeft(wat hier dus duidelijk het geval niet was toen jij jouw post plaatste) dan is dat zo.... maar dan kun je dat ook zo laten, want anders krijg je hier ,zoals je er de laatste tijd al in geslaagd bent, ijlenlang gezeik over niets....
en noch de bezoekers noch de leden komen daarom naar dit forum kijken.

je plaatst hier een post in een topic over houten mondstukken, en nergens in jouw post komen de woorden 'hout' of 'mondstuk' voor !! 8O
jij hebt er dus blijkbaar ook niets zinnigs over te vertellen..... dus plaats dan gewoon geen post!!

je kunt nu je uiterste best doen om terug een gepast antwoord te verzinnen......................maar wacht echter niet op een reactie....... want ik zal die post noch lezen noch beantwoorden.

vriendelijke groeten
Lampaert Tom

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 23:18 
Moderator

Maarten Trompet schreef:
Ik ken wel iemand met een ebbenhouten trombonemondstuk.

En waar ik dan benieuwd naar ben, is 's mans ervaringen ermee. Misschien dermate positief dat het voor trompet ook interessant is om er eens eentje op de kop te tikken.
( En ja ik weet dat een trombone mondstuk anders is als een trompet mondstuk ).

Dus als er in Nederland/ Belgie een importeur komt zou ik het wel geestig vinden om er een voor mijn verzameling te kopen.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur