Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 16 okt 2008 08:09 |
|
|
|
Ok, in ieder geval info en ervaringen van andere Reeves gebruikers.
Het meeste werk speel ik ook gewoon op de Reeves omdat me deze in de meeste gevalllen het beste bevalt.
Zo het uitkomt plaats ik dan wel eens een ander mondstuk.
Ook de combinatie trompet mondstuk telt waarschijnlijk mee in dit geval op de Bach37 heb ik minder probllemen in de laagte met de Reeves als op de Yamaha8335.
_________________ Yamaha Xeno 8335RGS. Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978). Bob Reeves 43M, 43C JK 1.5 C Bugel Thomann DennisWick 2bfl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Robert66
|
Berichttitel: Geplaatst: 16 okt 2008 09:17 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
|
erikveldkamp schreef:
Ik sta er niet tussen 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Karel
|
Berichttitel: Geplaatst: 16 okt 2008 11:14 |
|
Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18 Berichten: 1160 Woonplaats: De Zeeuwse kust
|
|
Ik ben toevallig gisteren bij Pfeiffer geweest en wat mondstukken van Reeves geprobeerd. Het model wat mij eigenlijk nog het meest aansprak was de 43CF (Chuck Findley model). Alleen moet je daar volgens mij wat langer op leren spelen anders sla je er gegarandeerd op dicht. Ik had de 43M ook wel willen proberen, maar die was niet op voorraad. Volgens de "mouthpiece advisor" op de Reeves site is de 42M een geschikte maat voor de 3C speler. Deze voelde echter wat kleiner aan dan mijn Bach 3C. Voorlopig hou ik het toch nog maar bij m'n oude Giardinelli 6S cup met Warburton #5 backbore.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
criminelis
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 okt 2008 02:26 |
|
Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17 Berichten: 424 Woonplaats: deventer
|
|
Vanacht ben ik een beetje aan het snuffelen geweest op de site van Bob Reeves en zag dat je daar ook alleen losse cups kan bestellen.
Nu heb ik een 43M en een 43S, kan je dan ook gewoon een 41 RIM bestellen, zodat je dan een 41M of 41S mondstuk hebt of zit dat verschil ook nog ergens anders in?
Misschien is het een heel voor de hand liggende vraag, maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Zoals IK het lees, lijkt het dus dat je met je eigen backbore, alle mondstukken kan maken en dus nooit meer een nieuwe hoeft te kopen, maar alleen maar een nieuwe RIM hoeft te kopen?
Maar zie ik dit nu goed, of denk ik helemaal verkeerd?
en wat is eigenlijk het verschil in de backbore's, heeft dat ook te maken met uithoudingsvermogen of niet?
P.s. weet ook iemand waar je hier in NL losse RIMS kan bestellen?
Graag jullie reacties
Groeten Niels
_________________ Soulband - http://www.tuxedospecial.comDweilkapel - http://www.deurbloazers.nlTrompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952) mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D Trombone - CONN Director, DW 11CS
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 okt 2008 06:49 |
|
|
|
de enige winkel waar ze echt op grote schaal bob reeves verkopen is pfeiffer (voornamelijk rijswijk). Als ze daar de stifts en rims niet los verkopen vrees ik dat ze het nergens in NL doen, uitzonderingen daar gelaten.
het wel bekende mouthpieceexpress.com zal dan de uitkomst bieden (maar idd niet in NL)
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 okt 2008 07:25 |
|
|
|
Ik zou geen 41 rand bestellen voor een 43 stift. Dat past niet goed. Daarnaast is een 41 rand behoorlijk klein, vergelijk het met een Bach 10C of zoiets. Ik speel een 42 en vond de 41 wel erg klein.
Hou groter de backbore, hoe meer lucht er doorheen gaat. Je krijgt dan ook een wat voller geluid. Het zou kunnen dat je dan ook eerder moe bent, vergelijk het met een trompet met een grotere boring. Maar sommige mensen vinden dit juist nu weer prettiger.
Hub van Laar verkoopt ook Reeves mondstukken. Maar Pfeiffer heeft er denk ik wel meer liggen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Karel
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 okt 2008 09:39 |
|
Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18 Berichten: 1160 Woonplaats: De Zeeuwse kust
|
|
Wat je wel kan laten doen is b.v. een Bach rim (b.v. 3C) op een M- of S-cup laten zetten. Ik heb twee jaar terug een praatje gemaakt met K.O. van Bob Reeves (waar hij nu niet meer werkzaam is) en die vertelde me dat redelijk wat trompettisten dat laten doen. Jerry Hey is daar ook een voorbeeld van. Zo heb je je eigen rim waar je aan gehecht bent met een Reeves cup en backbore.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
benradem
|
Berichttitel: 43m of 43s Geplaatst: 09 maart 2009 14:42 |
|
Geregistreerd: 29 nov 2004 11:58 Berichten: 134 Woonplaats: Brunssum
|
|
de M modellen zijn qua diepte vergelijkbaar met b.v. E-serie van Vincent Bach.
Als voorbeeld de 7EW van Bach is vergelijkbaar met de 41M van Reeves.
De M modellen zijn minder scherp van klank dan een S of ES.
Uitermate geschikt dus voor b.v. Eb-trompet.
mvg
Ben
quote="criminelis"]Vanacht ben ik een beetje aan het snuffelen geweest op de site van Bob Reeves en zag dat je daar ook alleen losse cups kan bestellen.
Nu heb ik een 43M en een 43S, kan je dan ook gewoon een 41 RIM bestellen, zodat je dan een 41M of 41S mondstuk hebt of zit dat verschil ook nog ergens anders in?
Misschien is het een heel voor de hand liggende vraag, maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Zoals IK het lees, lijkt het dus dat je met je eigen backbore, alle mondstukken kan maken en dus nooit meer een nieuwe hoeft te kopen, maar alleen maar een nieuwe RIM hoeft te kopen?
Maar zie ik dit nu goed, of denk ik helemaal verkeerd?
en wat is eigenlijk het verschil in de backbore's, heeft dat ook te maken met uithoudingsvermogen of niet?
P.s. weet ook iemand waar je hier in NL losse RIMS kan bestellen?
Graag jullie reacties
Groeten Niels[/quote]
_________________ Keep on blowing
|
|
| Omhoog |
|
 |