Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
LarsTrompet89
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 jan 2010 16:52 |
|
|
|
ik speel bij Chr. Muziek en Showband Juliana en op concert switch ik tussen trompet en bugel. Op trompet heb ik een Bach 1 1/4 c.. Op me bugel een Yamaha 11F4, ik merk dat ik veel klarinetpartijen voor me neus krijg en dat is bijna niet te doen met dit yamaha mondstuk. Heeft iemand een advies voor een soort mondstuk? Ik wil wel de ronde klank behouden, maar toch iets makkelijker in de hoogte.
Ook speel ik bij een Jazz-octet hier wil ik ook wat meer met me bugel gaan spelen, dit zal beteken ronde klank maar ook de hoogte in ...
Bedankt voor eventuele tips!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 jan 2010 16:58 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
|
Maar het verschil tussen een Bach 1 1/4C en een Yamaha 11F4 is ook wel erg groot, theoretisch zou de hoogte met de Yamaha 11 gemakkelijk moeten zijn, het mondstuk moet je dus eigenlijk niet passen. Als je op bugel veel de hoogte in moet lijkt me dat geen goede zaak. Bugels zijn er voor de sound, niet specifiek voor hoge partijen.
|
|
| Omhoog |
|
 |