Beste Franklin (he fijn),
Of noemen ze je Delano (geen grapje, zoveel mensen worden met hun tweede naam aangesproken), nogmaals het was gewoon een grapje, ik trok het expres in het absurde. Ik was eigenwijs en wilde geen smileys erbij zetten, maar misschien is dat niet verstandig, ik dacht dat een oplettend lezer dit wel door zou hebben. Bovendien dacht ik dat jouw opmerking ook al een grap was, omdat ik werkelijk niet kan bevatten dat iemand denkt dat een zwarte Kelly beter zou klinken dan een witte. Wat Erik zegt zou nog invloed kunnen hebben, dat mensen zich laten leiden door optisch bedrog. En we weten allemaal dat trompetspelen voor een behoorlijk deel tussen de oren zit. Als iemand nou echt het gevoel heeft dat een zwarte beter speelt dan een witte, dan is dat voor die persoon zo. Dat moet je iemand altijd gunnen, vind ik. En dit is weer geen grapje. Ik heb er zelf bijvoorbeeld en bloedhekel aan als ik mijn ventielen heb gesmeerd en er zit een beetje olie op de ventielen en aan mijn vingers. Ik wordt erdoor afgeleid en speel minder lekker. Of het aan de andere kant te horen is denk ik niet, maar voor mezelf is het toch belangrijk. Misschien een leuke thread: ieders hangups onder het spelen. Waardoor speel je lekkerder of juist niet. Zou een interessante inkijk in the trumpeter's mind kunnen opleveren. (als je dat al zou willen

).
Groetjes.