trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie vindt Rensink wel goed???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2003 10:32 

Ik bedoel beide, de rand is vrij bol, dat is niet echt lekker spelen, omdat het erg wollig voelt.
Daarnaast vind ik ook de bite te zacht en daarom is mijn aanzet minder.

Ik heb afgelopen zaterdag eventjes op een schilke 18 gespeeld en dat was al een stuk beter, misschien dat ik er nog 1 aanschaf...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 21:01 

mi trompeta schreef:
Trouwens 7 of 8 liter longinhoud lijkt me aardig veel, of zijn er hier mensen die zulke walvislongen bezitten.

Tegen mij zei hij dat ik grote longen had (met mijn 4 liter)

Nee, 8 red ik niet. 8O
Ik moest het volgens Rensink met 6 liter doen. 8)
Maar 8 is niet ongewoon voor wielrenners hoor

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2003 15:13 

mi trompeta schreef:
Ik bedoel beide, de rand is vrij bol, dat is niet echt lekker spelen, omdat het erg wollig voelt.

Ik heb afgelopen zaterdag eventjes op een schilke 18 gespeeld en dat was al een stuk beter, misschien dat ik er nog 1 aanschaf...

Als je de bite te zacht vindt moet je juist niet naar een Schilke mondstuk overstappen, die hebben allemaal een vrij vlakke binnenrand. Ik heb eens opgezocht wat voor jou een goed alternatief zou zijn. De Warburton 2 MD heeft dezelfde diameter als de Schilke 18 maar met een vlakkere rand en meer bite door een scherpere binnenrand, wat meer controle geeft. De Schilke 18C3 zou ook wel kunnen maar die heeft weer een wat bollere rand. De Monette B2 zal je ook wel bevallen denk ik qua bite maar ook die heeft een wat bollere rand als de Warburton 2MD. De B2 lijkt heel veel op de Schilke 18, met iets meer bite maar een wat dunnere rand.

Het is natuurlijk maar een feitelijke vergelijking, je zal toch zelf moeten uitproberen om de juiste keuze te kunnen maken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2003 20:37 

Hee hartstikke bedankt voor deze info!!! Ik zal eens ff een keertje de mpcs uitproberen!

Laatst bijgewerkt door mi trompeta op 25 nov 2003 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2003 10:02 

Hans schreef:
mi trompeta schreef:

Als je de bite te zacht vindt moet je juist niet naar een Schilke mondstuk overstappen, die hebben allemaal een vrij vlakke binnenrand. Ik heb eens opgezocht wat voor jou een goed alternatief zou zijn. De Warburton 2 MD heeft dezelfde diameter als de Schilke 18 maar met een vlakkere rand en meer bite door een scherpere binnenrand, wat meer controle geeft. De Schilke 18C3 zou ook wel kunnen maar die heeft weer een wat bollere rand. De Monette B2 zal je ook wel bevallen denk ik qua bite maar ook die heeft een wat bollere rand als de Warburton 2MD. De B2 lijkt heel veel op de Schilke 18, met iets meer bite maar een wat dunnere rand.

Het is natuurlijk maar een feitelijke vergelijking, je zal toch zelf moeten uitproberen om de juiste keuze te kunnen maken

Goh Hans, je zou concurent van Henk Rensink kunnen worden: Brassimport: Voor al uw mondstukaanmetingen :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 20:17 

Bij mij kost het niks :lol:

Zonder gein, ik heb een programmaatje gevonden waarmee ik de dwarsdoorsnedes van de meeste mondstukken over elkaar kan leggen, dan is vergelijken niet zo moeilijk.
Als je dan ook nog iets over de eigenschappen van verschillende mondstukken weet is er wel een zinnige vergelijking te maken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2003 08:33 

Citaat:
Zonder gein, ik heb een programmaatje gevonden waarmee ik de dwarsdoorsnedes van de meeste mondstukken over elkaar kan leggen, dan is vergelijken niet zo moeilijk.
Als je dan ook nog iets over de eigenschappen van verschillende mondstukken weet is er wel een zinnige vergelijking te maken

Zo'n programmaatje wil ik ook :!: Waar kan ik dat vinden :?:

Profiel  

Berichttitel: Positief over Rensink, hoor!
BerichtGeplaatst: 25 dec 2003 22:30 

Volgens mij heb ik ook het goede mondstuk nu, na de aanmeting.
Althans, mijn lerares vond dat ik toen al meteen beter klonk (ze was er nl. bij).
En ik heb het mondstuk inmiddels, bijna week of zo denk ik, en tot nu toe is het eigenlijk alleen nog maar beter gegaan.
In vergelijking met m'n vorige mondstuk dan.

Positief dus...

MvG, Arno M

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur