trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuw mondstuk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 14:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2007 19:59 

Citaat:
de Curry 60M van Scattando is schijnbaar het best vergelijkbaar met een Bob Reeves ES. Lijkt me geen optie voor mij

Dat lijkt me sterk. Ik speelde tot voor kort op een BR es en de Curry 60s die ik nu heb lijkt er erg op wat betreft cupdiepte. hij voelt iets kleiner aan wat diameter betreft. Ik denk dat de M een iets diepere cup heeft??

Ook ik heb erg goede ervaringen met bestellingen op mouthpieceexpress (meerdere malen een bestelling gedaan en zonder problemen en vlot geleverd).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2007 13:06 

Stork mondstukken zijn nog niet gearriveerd bij Van Laar. Waarschijnlijk nog wel tegen het einde van het jaar. Ik heb een aantal reeves mondstukken geprobeerd. 43C is misschien een optie voor mij. De scherpte van de rand was geen probleem voor mij. Hij is niet te soft.

60 M van curry zal idd iets dieper zijn dan een Reeves ES

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 09:01 

Ik ben eruit!! Nogmaals bedankt voor al jullie adviezen.

Ik ben op safe gegaan, maar toch ook weer niet :lol: !!

Ik hebvia mouthpiece express een Stork 3C besteld (45 dollar) en heb maar gelijk de optie 'gold satin finish' aangevinkt (30 dollar). Dat zal mooi staan bij mijn brushed gold trompet. Die prijzen op mouthpiece express zijn echt een lachertje. De meeste mondstukken zijn ongeveer 2 maal zo goedkoop als in Nederland. Verzendkosten ongeveer 10 dollar.

Het zal 4-6 weken duren todat hij binnen is. Yesyes... I can't wait :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 09:35 

richaar-cdl schreef:
Ik ben eruit!! Nogmaals bedankt voor al jullie adviezen.

Ik ben op safe gegaan, maar toch ook weer niet :lol: !!

Ik hebvia mouthpiece express een Stork 3C besteld (45 dollar) en heb maar gelijk de optie 'gold satin finish' aangevinkt (30 dollar). Dat zal mooi staan bij mijn brushed gold trompet. Die prijzen op mouthpiece express zijn echt een lachertje. De meeste mondstukken zijn ongeveer 2 maal zo goedkoop als in Nederland. Verzendkosten ongeveer 10 dollar.

Het zal 4-6 weken duren todat hij binnen is. Yesyes... I can't wait :lol:

Ik heb ook wel eens wat besteld daar:
soms zit er dan een bonnetje aan van de douane, maar dat is ook maar een paar euro..... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 10:09 

ja klopt, je mag maar tot een bepaald bedrag kostenloos invoeren. Volgens mij is dat iets van 120 dollar. Nouja, ik ga het wel zien

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 11:37 

Da's geen 120 dollar, hoor. Het is officieel €22,-

"Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22."
Hier staat alles over het invoertarief (eigenlijk vrijwel altijd 19% bij invoer van buiten de EU). http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/S18/C92/Chapter_92_1FS.htm (kijk bij categorie 9209 9920 00 op pagina 2).
Wat meestal van grotere invloed is, maar dat geldt alleen bij wat duurdere bestellingen, is TPG post. Boven de €50,01 invoerrechten (dus een pakketje van meer dan €260), blijven de inklaringskosten van TPG gelijk (€16,75)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 19:43 

L J schreef:
Da's geen 120 dollar, hoor. Het is officieel €22,-

"Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22."
Hier staat alles over het invoertarief (eigenlijk vrijwel altijd 19% bij invoer van buiten de EU). http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/S18/C92/Chapter_92_1FS.htm (kijk bij categorie 9209 9920 00 op pagina 2).
Wat meestal van grotere invloed is, maar dat geldt alleen bij wat duurdere bestellingen, is TPG post. Boven de €50,01 invoerrechten (dus een pakketje van meer dan €260), blijven de inklaringskosten van TPG gelijk (€16,75)

Interessant verhaal. Ik heb vrij veel uit Amerika laten komen, Kanstul mondstukken, Jettones en ook bij mouthpiece express wel eens besteld. Soms moest ik invoerrechten betalen, soms niet, tewrwijl echt iedere zending wel boven de 22€ grens lag. Vreemd. Is dit steeksproefsgewijs, ofzo?

Met Mpc Express enkel goeie ervaringen. Zelfs terugsturen en je geld terugkrijgen is geen probleem. Je moet alleen wel snel zijn. Na 15 dagen betaal je een bepaald bedrag aan 'boete'. Je krijgt dan niet meer het volledige bedrag terug. Krijg je sowieso niet, bedenk ik nu, ik geloof dat er altijd 15% vanaf gaat. Maar daar kun je nog eens wat voor proberen. Kijk uit dat het mondstuk niet teveel krassen vertoont.! Daarnaast zijn custom aanpassingen zoals goud en brush niet meer te retourneren. Maar hun service is tot nog toe inderdaad gewoon erg goed.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 20:40 

Bij kleine pakketjes (mondstukken) heb ik ook wel eens gehad dat ik geen belasting meer hoefde te betalen. Ik heb ook wel eens gehad dat er een stempel met "vrij van belasting" op het etiket stond.
Maar voor de grotere pakketten (instrumenten, bekers etc.) moest ik tot nu toe altijd gewoon betalen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur