L J schreef:
Da's geen 120 dollar, hoor. Het is officieel €22,-
"Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22."
Hier staat alles over het invoertarief (eigenlijk vrijwel altijd 19% bij invoer van buiten de EU).
http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/S18/C92/Chapter_92_1FS.htm (kijk bij categorie 9209 9920 00 op pagina 2).
Wat meestal van grotere invloed is, maar dat geldt alleen bij wat duurdere bestellingen, is TPG post. Boven de €50,01 invoerrechten (dus een pakketje van meer dan €260), blijven de inklaringskosten van TPG gelijk (€16,75)
Interessant verhaal. Ik heb vrij veel uit Amerika laten komen, Kanstul mondstukken, Jettones en ook bij mouthpiece express wel eens besteld. Soms moest ik invoerrechten betalen, soms niet, tewrwijl echt iedere zending wel boven de 22€ grens lag. Vreemd. Is dit steeksproefsgewijs, ofzo?
Met Mpc Express enkel goeie ervaringen. Zelfs terugsturen en je geld terugkrijgen is geen probleem. Je moet alleen wel snel zijn. Na 15 dagen betaal je een bepaald bedrag aan 'boete'. Je krijgt dan niet meer het volledige bedrag terug. Krijg je sowieso niet, bedenk ik nu, ik geloof dat er altijd 15% vanaf gaat. Maar daar kun je nog eens wat voor proberen. Kijk uit dat het mondstuk niet teveel krassen vertoont.! Daarnaast zijn custom aanpassingen zoals goud en brush niet meer te retourneren. Maar hun service is tot nog toe inderdaad gewoon erg goed.
Bert