Ja studeren en zoveel mogelijk speeluren maken doet wonderen.
Vaak is het zo als er zich een probleem voor doet een zoektocht wordt gestart, naar de beste trompet met het beste mondstuk waar alles op lukt
Dit kost veel geld en tijd en levert veelal frustatie's na verloop van tijd.
Je krijgt dan het idee dat nog niet het juiste mondstuk of trompet is aangeschaft, veelal wordt de zoektocht dan vervolgt.
Met studeren en een goede begeleiding kom je veelal verder dan door de portomonee te trekken.
Ik heb het ook maar uit ervaring, heb meer dan 1 trompet en meer dan 10 mondstukken.
Citaat:
Volgens mijn docent kon 't mondstuk ook wel eens een beetje helpen en oefening uiteraard. Ik speel normaal nu op een Arnolds & Sons 1/1/4 C, en misschien was dat wel een beetje groot en zou dat het probleem zijn. Nu heb ik een Yamaha 14C4 GP te leen en op zich bevalt het me wel, gaan de hoge noten wat makkelijker, maar echt hoog kom ik er nou ook weer niet op....
Ik wil mezelf niet tegen spreken maar de door jou genoemde mondstukken zijn niet zo gelukkig gekozen.
De A&S is een grote joekel en je moet van de rand houden, ik heb hem ook maar kan er niks mee.
De Yamaha is wat kleiner maar heeft wel een grote backbore en is een model met een zware cup.
Je zou eens een standaard model 3C of 5C Bach, JK of i.d.kunnen nemen