Zoals ik al zei maakt Monette erg goed materiaal en stemt het ook zeker goed. Het gaat mij er alleen om dat hij niet de enige is die dat doet. Als je een nieuwe Yamaha Artist, Eclipse, van Laar, Taylor en nog een paar van dit soort merken koopt en daar een geschikt mondstuk bij koopt van de betere merken dan speel je even goed in tune (dus volgens de trappetjes van Monette) dan als je alleen maar Monette spullen zou hebben.
Het verschil is alleen dat ik € 2200,- betaald heb voor deze combinatie (B4 + Reeves) en Roel het veelvoudige daarvan. Ik heb ook een Monette gehad van € 6000,- met bijpassende mondstukken van 250,- per stuk, dus kon destijds goed vergelijken met mijn andere (goedkopere) combinaties.
Ook heb ik destijds met mijn Reeves mondstukken op de B993 gespeeld en was daar evenveel mee in tune als met de bijpassende Monette mondstukken. Vandaar dat ik het verhaal van Monette ook meer dan overdreven vindt. Maar er zijn genoeg mensen, zoals Roel blijkbaar, die er wel veel waarde aan hechten. Vandaar dat Monette ook van die belachelijke prijzen kan blijven vragen.
Het Monette materiaal is echt niet beter dan wat Hub bijvoorbeeld maakt. Ik denk dat Hub inmiddels meer "heavy cats" op zijn toeters heeft spelen dan Monette. Die hebben allemaal wel door dat ze niet op een toeter van $ 10.000,- hoeven te spelen om hetzelfde resultaat te krijgen.
(sorry, ik liet me even gaan...

)