trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tijd voor een expert? - Mondstuk laten aanmeten?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2002 19:09 

nee trumpetthomas, da's een lekkere naam zeg ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2002 20:14 

zucht...Pygmy Twylyte is een liedje van Frank Zappa en wie "wij" zijn, mag je zelf bedenken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2002 20:37 

Citaat:
Quote: pygmy twylyte ( 9:35 op 9 maart 2002 )<p>Wat een gedweep met die maten van mondstukken....Wij kiezen gewoon een mondstuk wat bij ons past en wat lekker voelt en goed klinkt....meer niet.<br>
<p>Vincent Bach schreef nochtans ooit:<p>"One fact is certain: "The mouthpiece which feels the best is not necessarily the one which plays the best"."<br>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2002 22:18 

Tja, ik vind het achterhaald, maar ja....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2002 15:59 

ik heb ook een mondstuk aan laten meten. maar ben er niet tevreden over. iedereen die zegt dat het zakkenvullers zijn heeft gelijk. de beste methode vind ik nog steeds gewoon naar een zaak gaan en uitproberen. dan kun je zien wat voor jou echt het beste speelt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2002 08:53 

De echte zakkenvullers zijn de muziekwinkels die zo'n "aanmeter" laten langskomen. De omzet door verkoop van mondstukken neemt natuurlijk behoorlijk toe door een dagje "aanmeten". (let op de aanhalingstekens). Ik heb ook wel eigenaren van muziekwinkels gesproken die daar niet aan mee doen omdat ze er niet in geloven, gewoon lekker zelf proberen met advies van een leraar is hun advies. Het enige juiste lijkt mij!<p>Edited by: jacco

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2002 09:00 

Citaat:
Quote: pygmy twylyte ( 9:35 op 9 maart 2002 )<p>Wat een gedweep met die maten van mondstukken....Wij kiezen gewoon een mondstuk wat bij ons past en wat lekker voelt en goed klinkt....meer niet.<br>
<p>Precies! Als iedereen nou eens net zoveel aandacht ging besteden aan correct ademhalen als over het oeverloos blaten over 'wie' op 'wat' speelt zou het gemiddelde speelnivo omhoog schieten. Dus kies een lekker mondstuk en ga studeren.....<p>Edited by: jacco

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2002 09:18 

Ach, iedereen probeert wel eens wat en switched ook wel eens. Ik ook hoor. Heb nu JK een beetje "gevonden" en dit mondstuk geeft mij alle comfort en vrijheid die ik nodig heb. Aanmeten heb ik nooit in geloofd, maar om verhitte discussies te voorkomen; het is mijn mening. Een oude leraar van mij heeft een keer een mondstuk laten aanmeten toen de "mondstukken-vakman" nog niet zo bekend was en na een tijdje heeft hij het aangemeten mondstuk weer weggeknikkerd. Iedereen mag het zijne ervan denken, maar ik geloof er niet in en blijf bij mijn eerdere standpunt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur