trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk mondstuk gebruiken jullie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 15 jun 2024 21:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2002 14:14 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Danish Prick...dat is het


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2002 18:32 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ofwel zit een vrouw achter die mondstukken en mutes... Denise Wick!!! Omdat dat in dat mannenbrassbandwereldje al te gortig zou zijn hebben ze er dan maar Denis Wick van gemaakt, anders zou niemand toch in het concept geloven ;-). Grapje hoor voor de mensen van traag begrip.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2002 19:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 apr 2002 15:25
Berichten: 20
Woonplaats: Zoetermeer
Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn:<p>JK 1½C, daarvoor JK 3C. Dat 1½C mondstuk was een openbaring, geweldig. <p>Op de site van JK zie ik dat ze ook 1½D mondstukken hebben (Bach zelf maakt die niet). Iemand wel eens zo'n ding geprobeerd? (ik wil hier niet nu een discussie over ondiepe mondstukken losmaken, dat is niet mijn bedoeling).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2002 07:15 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Waarom geen discussie over ondiepe mondstukken? Ik gebruik een Bach 3E (dus nog ondieper) bij mijn bigband, om er goed doorheen te kunnen "snijen". Die verschillende cupdieptes zijn juist erg handig om verschillende karakters te benadrukken(voor mij: HAFABRA/klassiek: 3C - bigband:3E), terwijl de rand min of meer hetzelfde gevoel geeft. Bij zulke ondiepe mondstukken als een E-mondstuk moet je niet teveel lippen "in je mondstuk proppen", je raakt zo de bodem. Door op die 3E te gaan spelen, werd mijn embouchure vlakker, wat ik ook op de 3C als positief heb ervaren.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2002 13:22 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Je moet wel zo'n mondstuk gebruiken wil je er een beetje overheen komen in een bigband of popband. Je hebt zo vaak te maken met uitversterkte instrumenten en harde drums, dat er op een "gewoon" mondstuk niet overheen te schreeuwen is ( er zijn natuurlijk uitzonderingen qua trompettisten, ik geloof dat Bill Chase op een groot mondstuk speelde ). Het comfort en trefzekerheid in de hoogte is over het algemeen ook beter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2002 20:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 apr 2002 15:25
Berichten: 20
Woonplaats: Zoetermeer
Wat ik eigenlijk bedoelde was dit:<br>Ik wil best een serieuze discussie aangaan over de voor en nadelen van diepe en ondiepe mondstukken, maar wilde voorkomen dat ik overdreven hevige reacties kreeg. Volgens mij bestaan daar namelijk nogal uitgesproken meningen over. Wellicht heb ik het niveau van de deelnemers onderschat, waarvoor mijn verontschuldigignen ('t was m'n eerste bericht zoals je ziet).<p>Desalniettemin ben ik wel erg nieuwsgierig of je snel aan een ondiep mondstuk went, in de zin dat de "range boost" die je ervan krijgt na een paar weken weg is. Kan je verschillende mondstukken met dezelfde cup diameter maar verschillende dieptes fatsoenlijk door elkaar heen gebruiken, afhankelijk van wat je op dat moment nodig hebt? (Zullen we hier een appart onderwerp van maken?)<p>Groeten, Christine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2002 22:32 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Citaat:
Quote: Christine ( 21:38 op 9 april 2002 )<p>Wellicht heb ik het niveau van de deelnemers onderschat, waarvoor mijn verontschuldigignen ('t was m'n eerste bericht zoals je ziet).
<p>'t Gaat dwars door mijn hart Christine... Desalniettemin vind ik het eigenlijk toch een rare opmerking. Als je een post of discussiepunt plaatst moet je niet twijfelen aan het niveau van de forumbezoekers. Je ziet wel wat ervan komt...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 08:37 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Ik ben het daar roerend mee eens! Christine, geneer je niet hoor! Een forum is gemaakt om te discussieren en jouw inbreng telt net zo hard mee als alle anderen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.