trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk mondstuk gebruiken jullie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 08:42 

Dus, wat is je vraag nu? Gewoon posten die hap. Je ziet vanzelf wel hoe er wordt gereageerd. De kans op overdreven/heftige reacties is altijd aanwezig. Wat maakt dat uit joh? Het zijn maar letters op een scherm. Gewoon lekker discussiëren en ouwehoeren als de rest! ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:04 

Blaas momenteel nog op een Getzen 7C, heb een Tilz 1 1/2C in bestelling staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:23 

Ik heb nog een Tilz Spezial 1-1/2C liggen die ik niet meer gebruik. Niet geïnteresseerd?<p>Dat Tilz mondstuk is toch niet aangemeten door onze allerbeste vriend Henk Rensink?<p>Edited by: kennyvh

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:29 

Daar komen de mondstukken van mij: Thans Arnolds & Sons 3c (ideetje van m'n leraar), voor in het bruiloft en partijenorkestje Vincent Bach 3d. Voorheen jaren lang op Vincent Bach Corp. 3c en ver daarvoor (schrik niet) Denis Wick 3c. Dat mondstuk is wat ondiep maar heeft een beul van een backbore dus toch een goede sound. Over de rand ben ik niet meer zo te spreken: voelt een beetje vierkant aan. Voor de kooplustigen onder ons heb ik een Vincent Bach Corp. 5c in de aanbieding.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2002 10:20 

Citaat:
Quote: kennyvh ( 11:23 op 10 april 2002 )<p>Ik heb nog een Tilz Spezial 1-1/2C liggen die ik niet meer gebruik. Niet geïnteresseerd?<p>Dat Tilz mondstuk is toch niet aangemeten door onze allerbeste vriend Henk Rensink?<p>Edited by: kennyvh
<p>Tja, ik moet toch toegeven van wel. Ik hoorde zoveel tegenstrijdige berichten dat ik niet meer wist wie ik nou moest geloven. Van daar dat ik zoiets had van ik probeer het gewoon, dan kan ik altijd nog zelf een oordeel vellen.<p>Wat is trouwens het verschil tussen de Spezial en de gewone uitvoering?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2002 21:41 

Dat het ene specialer is dan het andere zeker? Het is een verschil in vorm veronderstel ik.<p>Ik weet het niet zeker... Iemand wel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2002 08:32 

Ik heb het even nagezocht in de catalogus.<p>Tilz Spezial mondstukken hebben een vlakkere rand dan de "normale" ofwel NEA mondstukken, die wat ronder zijn.<p>Een vlakkere rand is goed voor de duurzaamheid, het is wat comfortabeler, rondere randen daarentegen zijn wat flexibeler.<p>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2002 18:09 

De gewone uitvoering lijkt op die van een bach. <br>Zelf speel ik de spezial, die heeft een andere vorm, is iets zwaarder (een beetje megatone-achtig) en heeft een brede rand. Het speelt wel goed, maar ik het begin moet je eraan wennen, want je conditie is in het begin minder dan dat het was op je oude mondstuk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur