trompet.nl > forum > Toon onderwerp - te groot mondstuk/backbore?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Huisje/schuurtje
BerichtGeplaatst: 21 dec 2008 16:51 

erikveldkamp schreef:
Theo van Kampen schreef:
We dwalen een beetje af en vervallen weer in het scoren van gelijkhebs.

Als je me er steeds geen aanleiding voor geeft om jouw bijdrages een te nuanceren dan zou dat al behoorlijk schelen.

:roll: :roll: :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 dec 2008 18:37 

Ik ben momenteel dan ook heel erg aan het zoeken...naar het hoe en wat.
En een hele bende mondstukken aan 't proberen. Mijn vorige lerares heeft me dat mondstuk gegeven (de A&S)en ik vond 't fijn spelen. Achteraf is het dus niet zo'n goed keus, maar hoe had ik dat moeten weten... daar heb ik nu weer van geleerd.

Die eerste partijen zijn in principe trouwens niet heel erg hoog (tot A2 zo ongeveer...) en van vergelijkend niveau van de lesstukken die ik nu speel. Je moet toch zeker ook een uitdaging houden. Volgens mijn docent zou ik 't ook zeker moeten kunnen met mijn ervaring, niveau en leeftijd en postuur. Ik mag er toch van uit gaan dat hij weet wat hij van mij zou kunnen vragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 dec 2008 22:43 

Sommige docenten maken er een potje van en geven op de automatische piloot adviezen, zonder het advies af te stemmen op de individu.
Of ze laten het in het midden en zeggen dat het allemaal erg persoonlijk is en jezelf moet uitvinden wat voor jou het beste is.
Daar zit wel een kern van waarheid in maar een goeie docent kan je iig wel een goede richting aangeven waar je het moet zoeken.
Ik hoop dat je met de adviezen van hier iig progressie maakt in je ontwikkeling tot high blower.
Succes gewenst, komt goed :wink:

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 10:07 

haha...nou highblower hoeft nou ook weer niet :wink:

Als ik die C3 mooi kan halen, ben ik al heeeeeel erg blij. Ik bedoel dan kan ik qua hoogte een beetje standaard amateur-harmonie-orkest 1e partij spelen, waar ik uiteindelijk natuurlijk wel naar toe wil :D Niet dat ik nu niet tevree ben met mijn 2e partij natuurlijk....gaat mij om de lol van het muziekmaken...en dat vind ik heerlijk! En heb aan die 2e partij nu ook nog genoeg uitdaging...

En ik heb zeker wat aan de adviezen van jullie allemaal! :D Mijn dank!

Het is jammer dat ik tegenwoordig maar 40 minuutjes muziekles heb één keer in de twee weken, lange na niet genoeg om te spelen en ook nog eens die duizenden vragen van mij te beantwoorden :wink: Ik oefen altijd al te veel stukken om ze allemaal te spelen in die 40 minuten...Dan biedt zo'n forum als dit uitkomst :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 10:10 

Inmiddels speel ik een tijdje op de VB5C en ik moet zeggen het bevalt me best goed :D

Dat ik na een 5 dagen niet gespeeld te hebben (en dat komt haast nooit voor bij mij, want ik vind trompet veel te leuk) de trompet weer pakte, blies ik met gemak een G2 en de C3 zat er dit keer ook op :) Misschien komt het nog eens goed met mij...haha

Toch nog eens zien of ik een 3C kan lenen van iemand, kijken hoe dat speelt. Je verliest op de 5C toch wel wat van je volle geluid en dat is wel jammer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 10:33 

saniejjj schreef:
Toch nog eens zien of ik een 3C kan lenen van iemand, kijken hoe dat speelt. Je verliest op de 5C toch wel wat van je volle geluid en dat is wel jammer.

Je speelt 5 dagen niet, neemt een ander mondstuk en je verliest iets van je volle geluid...

Dat is inderdaad erg jammer.... :wink:

Serieus, geef jezelf een paar weken de tijd om aan het nieuwe mondstuk te wennen. De mondspieren moeten even de tijd krijgen zich aan te passen aan de nieuwe situatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 23:09 

saniejjj schreef:
Inmiddels speel ik een tijdje op de VB5C en ik moet zeggen het bevalt me best goed :D

Dat ik na een 5 dagen niet gespeeld te hebben (en dat komt haast nooit voor bij mij, want ik vind trompet veel te leuk) de trompet weer pakte, blies ik met gemak een G2 en de C3 zat er dit keer ook op :) Misschien komt het nog eens goed met mij...haha

In plaatst van weer van mondstuk veranderen kan je ook proberen wat regelmatiger te spelen. Als iik 5 dagen niet gespeeld heb zit er bij mij ook geen C3 op (met een fatoenlijk geluid). Sowieso heeft m'n instrument de neiging om wat meer boventonen te benadrukken in de hoogte waardoor de klank toch wat veranderd (al is het wel goed binnen de perken te houden).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2009 07:47 

saniejjj schreef:

Als jij na een paar dagen niet spelen makkelijker je hoge noten speelt, moet je vaker een rustdagje nemen, of niet te lang doorblazen. Halfuurtje spelen, halfuurtje rust, dan nog wat spelen oid. Rust is een erg belangrijke factor bij training, spieren moeten een kans krijgen te herstellen. Welke rustperiodes jij nodig hebt, moet je maar wat mee experimenteren: misschien heeft je docent wat tips hierover?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur