trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie vindt Rensink wel goed???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 10:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2004 22:57 

kzou niet weten, bij ons is het in ieder geval viotto wat de klok slaat :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2004 08:15 

Robert66 schreef:
Hans schreef:
trompet schreef:
hmmz :roll: hij meet wel veel bruno tilz aan, ik hoorde laatst ook van iemand die er was geweest dat hem een tilz aangemeten was, ook hij was er niet tevreden over...
Wat is het verschil eigenlijk tussen een bruno tilz en een bach mondstuk?

De provisie? :wink:

Oeps.... gewaagde uitspraak Hans.
Maar wellicht zeg jij wat anderen (et moi) denken :!:
Het zou niet netjes zijn.

Rensink doet toch ook houtblazers, heeft iemand daar ervaringen over gehoord?

Mijn vriendin en en andere saxofonist van onze BB zijn daar geweest. Zij zijn er wel wat mee opgeschoten.

Rensink krijgt geen provisie van de fabrikant zelf. Misschien wel van de verkopende partij waar hij zijn aanmetingen doet?

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel: Re: Dhr Rensink en Bruno Tilz
BerichtGeplaatst: 29 okt 2004 07:26 

Hans schreef:
Robert66 schreef:

Kan Brassimport z'n programmaatje nog eens loslaten op deze vergelijking? :?:
Ik ben wel benieuwd!

Helaas, dat gaat niet want de mondstukken van Tilz zijn daarin niet opgenomen. :cry:

Gegevens van de Tilz mondstukken zijn te vinden op:
http://www.mundstueckbau-tilz.de/

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 09:49 

Waarom mondstukaanmeting ?

Waarom ik er aan begonnen ben.

Het is begonnen bij mijn belangstelling voor de toongeneratie en de functie van het mondstuk daarbij. Standaardmondstukken voldeden meestal niet omdat er ook geen standaard mensen zijn. Door de opkomst van de ergonomie ontstond het inzicht dat niet de mens zich aan moet passen aan de middelen, maar dat de middelen moeten worden afgestemd op de mens. Er bleken niet veel mensen te zijn die zich echt fundamenteel bezighielden met de mondstukmaterie. Dat is de reden waarom ik na uitgebreide studies en onderzoek -in aansluiting op het werk van natuurwetenschappers als Arthur Benade, Klaus Wogram, Walter Krüger- eerst ben gaan publiceren in boekvorm en vakbladen. Het standaardwerk Toonvorming bij Koperblazersâ€

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 10:23 

Geachte heer Rensink,

In bovenstaand uitgebreid hallelujah-verhaal mis ik toch echt een reactie op de enorme hoeveelheid negatieve ervaringen die in dit topic maar ook in andere topics naar voren zijn gekomen. Bovendien wordt er geen enkele melding gemaakt van de wijze waarop de mondstukken worden aangemeten en welke uitgangspunten hieraan ten grondslag liggen, ofwel waarop een bepaald advies wordt gebaseerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2005 11:07 

Ok, Henk.
Ik hoop dat je verder ook aan de discussie van dit topic mee gaat doen en niet alleen een verkapte reclame boodschap hebt neergezet. :?
Ben er wel blij mee en vindt het gelijk moedig dat je je hier laat zien.
Tot nu toe heb ik me met deze discussie niet bemoeid met wel gevolgd, ik vindt het nu eerlijker omdat je zelf ook mee doet.
Als je in de zoek funktie naar Rensink zoekt zal je zien dat je nogal eens ter srpake bent geweest.
Als je de moeite genomen hebt om de reacties van dit topic vanaf het begin door te lezen zul je opmerken dat niet iedereen enthousisast is over jou aanmetingen.
Ook uit mijn directe omgeving zijn er waarvan ik de indruk krijg dat je de plank behoorlijk mis hebt geslagen.
De keuze van een mondstuk hangt immers ook af voor welke muziekstijl je de trompet wilt gebruiken.
Ik ben er van overtuigd dat iemand met een goede dosis kennis van mondstukken aan de hand van een aantal vragen aan de bespeler en zijn huidige mondstuk als uitgangspuntook een mondstuk kan adviseren die een flinke verbetering kan geven.
Ben nog niet overtuigd genoeg om in Apeldoorn langs te komen in ieder geval. :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur