Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 dec 2008 12:36 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
|
Dat jij en andere Monette gebruikers het wel ervaren ligt niet aan de Monette-theorie, maar dat je gewoon een passend mondstuk hebt. De Bach gebruikers ervaren dit namelijk ook, evenals de Denis Wick gebruikers. Ik weet zeker dat je met een GR hetzelfde resultaat zal hebben, met of zonder acclamatiseringsperiode. Dat betekent namelijk niks anders dan dat je ff moet wennen aan een nieuw mondstuk maar dat geldt voor alle mondstukken.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Antoni Hopmann
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 dec 2008 12:36 |
|
Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43 Berichten: 433 Woonplaats: Rotterdam
|
Hans schreef: Het is een kulverhaal. Punt Conclusie: als het mondstuk en het instrument goed voor je is, heb je geen probleem. Het maakt daarbij niet uit of er Monette, GR, Reeves, Bach, Jet-tone, Hammond, DW, Yamaha, Warburton, Arnolds, Stork, Schilke, Giardinelli, Bush of Parduba op staat. Als je toch problemen hebt zit het tussen je oren of is de combinatie mondstuk/instrument niet goed.
Ja,idd Hans. Lachen is gezond ! 
_________________ Een vrijenblije groet van Antoni http://www.antoni-art.nl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 dec 2008 12:42 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
Hans schreef: ...En dan maakt het inderdaad geen drol uit of je je stembuis uittrekt of niet, het gaat om de relatieve verhouding c1 - c2 - c3.
Doe het maar eens, gewoon voor de fun... dan ervaar je de "amazing discovery!!"
het gaat niet om een cm uit of in maar om zoveel mogelijk uit, het instrument zou dan in A staan, midden C, 4 tellen Hoge C... dan stempijp op de "normale"stand, midden C... hoge C....
IT REALY WORKS, IT REALY REALY WORKS. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 dec 2008 12:44 |
|
|
Hans schreef: Dat jij en andere Monette gebruikers het wel ervaren ligt niet aan de Monette-theorie, maar dat je gewoon een passend mondstuk hebt. De Bach gebruikers ervaren dit namelijk ook, evenals de Denis Wick gebruikers. Ik weet zeker dat je met een GR hetzelfde resultaat zal hebben, met of zonder acclamatiseringsperiode. Dat betekent namelijk niks anders dan dat je ff moet wennen aan een nieuw mondstuk maar dat geldt voor alle mondstukken.
Mijn Bach mondstuk was passend, tot ik Monette ontdekte OP DIT FORUM!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 dec 2008 12:50 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
Ruli schreef: Mijn Bach mondstuk was passend, tot ik Monette ontdekte OP DIT FORUM!!
Dus was je Bach mondstuk niet passend, en is de Monette beter voor je.
Dat bewijst alleen niks, want voor mij geldt het andersom. Heb deze week in Duitsland nog een B4S en een B6L geprobeerd, m'n eigen 62S-Z speelt makkelijker.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 dec 2008 13:09 |
|
|
Hans schreef: ...Heb deze week in Duitsland nog een B4S en een B6L geprobeerd, m'n eigen 62S-Z speelt makkelijker.
...hoe lang heb je voor je acclimatiseringsperiode genomen?
Wat ik nog moeilijker vind te begrijpen is dat je een mondstuk koopt/wil kopen/test* maar deze niet volgens gebruiksaanwijzing gebruikt. Dan kan je net zo goed op je Bach, Reeves enz blijven spelen, want daar is ook niks mis mee.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
theo
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 dec 2008 13:55 |
|
Geregistreerd: 12 jun 2006 16:22 Berichten: 499 Woonplaats: Apeldoorn
|
Uiteindelijk kun je op elke combinatie leren spelen als je je lijf er maar lang genoeg aan blootstelt (=acclimatisering).
Bij sommige combi's gaat dat sneller of ze leveren het resultaat dat je wilt hebben op een manier die beter bij je persoonlijke situatie past (efficiënter).
Aan de belangrijkste factor in het hele verhaal -namelijk de mogelijkheden van het lichaam om zich aan te passen aan de gegeven omstandigheden- wordt voorbijgegaan, sterker nog het enige wat over blijft is een discussie over het materiaal. Deze is veelal te eenzijdig en uitspraken die gedaan worden zijn vaak slecht of in het geheel niet onderbouwd.
Trouwens: mijn Taylor doet het in de bigband sectie erg goed. Na een repetitie wel flink moe . . . toch Dave maar eens mailen??? 
_________________ Song & Wind
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 dec 2008 18:52 |
|
|
theo schreef: ...Aan de belangrijkste factor in het hele verhaal -namelijk de mogelijkheden van het lichaam om zich aan te passen aan de gegeven omstandigheden- wordt voorbijgegaan...
Maar dat is nu eigenlijk heel Monettes punt, als je lichaam zich aanpast dan kost dat extra energie en extra spanning, die je zou kunnen voorkomen door zijn spullen te gebruiken.... maar zoals je terug kan lezen, zijn de meningen daarover verdeeld.
|
|
| Omhoog |
|
 |