trompet.nl > forum > Toon onderwerp - yamaha 16C4GP
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 13:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 09:05 

Speel al jaren 1-1/2C. De beste maat voor mij, is gebleken..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 12:27 

Beste meedenkers, ik had dit onderwerp dat al een tijdje in de standby stand stond weer even actueel gemaakt.
De meeste antwoorden slaan op de eerste vraag die onze Bazz had gesteld.
Zijn er nog onder ons die een goed advies hebben op het dilema waar ik mee zit?
Kijk aub eventjes een paar antwoorden terug en lees mijn vraag, alvast bedankt. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 12:35 

Heb je nu geen mondstuk dan?
Als je nu een mondstuk hebt waar je lekker op speelt, waarom zou je dat dan veranderen?
Een andere trompet hoeft toch niet meteen te betekenen dat je ook een ander mondstuk nodig hebt!
Ik speel nu zelf ook op een Bach 1 1/2C en dat bevalt me uitstekend!
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een Bach mondstuk dan voor een Yamaha! (Persoonlijk, dus)
Dus als dat mondstuk lijkt op een Bach 1 1/2C zou ik vragen of je daarvoor in de plaats een Bach kan krijgen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 12:39 

Dehaanmuziek schreef:
Heb je nu geen mondstuk dan?
Als je nu een mondstuk hebt waar je lekker op speelt, waarom zou je dat dan veranderen?
Een andere trompet hoeft toch niet meteen te betekenen dat je ook een ander mondstuk nodig hebt!
Ik speel nu zelf ook op een Bach 1 1/2C en dat bevalt me uitstekend!
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een Bach mondstuk dan voor een Yamaha! (Persoonlijk, dus)
Dus als dat mondstuk lijkt op een Bach 1 1/2C zou ik vragen of je daarvoor in de plaats een Bach kan krijgen!

Yep!
of een andere, waarvan je toch altijd al dacht: die wil ik wel eens proberen! (bv. een diepere of ondiepere versie van je eigen mondstuk. Je eigen mondstuk heb je natuurlijk al, toch?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 12:56 

Natuurlijk heb ik een eigen mondstuk Bach 3C en deze bevalt me prima.
Maar zo'n 16C4-GP is toch een heel ander mondstuk, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe die bevallen, deze krijg je nl. bijgeleverd bij de duurdere Yamaha's.
Zijn er onder ons die zo'n Yamaha hebben en dit mondstuk daadwerkelijk gebruiken.
Als je dit mondstuk los koopt is het ook een dure jongen, daarom zou ik het zonde vinden om hem zo vanuit de koffer voor jaren op de plank te zetten.
Dan is het zinvol om hierover te onderhandelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 13:16 

Ik speel zelf op een 17 c4 gp van Yamaha..........en ik vind het geweldig. de eerste oplage van die 16 c4 gp is trouwens niks meer waard vanwege een fabrieksfout maar die is inmiddels allang verholpen. Die nieuwe zijn volgens mij best de moeite waard. Iets zwaarder mondstuk dan de bach 1 1/2 c met iets meer kern. Verder is het volgens mij bijna hetzelfde mondstuk. Als ik het goed heb(ik hou ze momenteel naast elkaar) is de boring van de 16 c4 gp iets groter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 13:52 

trumpetvos schreef:
Maar zo'n 16C4-GP is toch een heel ander mondstuk, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe die bevallen, deze krijg je nl. bijgeleverd bij de duurdere Yamaha's.
Zijn er onder ons die zo'n Yamaha hebben en dit mondstuk daadwerkelijk gebruiken.
Als je dit mondstuk los koopt is het ook een dure jongen, daarom zou ik het zonde vinden om hem zo vanuit de koffer voor jaren op de plank te zetten.

ik heb enkele jaren ook een yamaha trompet gekocht waar normaalgezien een 16C4-GP ging bijzitten. heb gewoon gezegd dat ik dit niet moest hebben omdat ik al een mondstuk had. De prijs is dan uiteraard verlaagd met de prijs van het mondstuk...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2004 13:58 

trumpetvos schreef:

Ik denk dat ook in dit geval weer geldt: gewoon even uitproberen!
En dit is helemaal niet flauw bedoeld! Als je een 3C gewend bent kan ik me voorstellen dat je de Yamaha helemaal niks vindt! Maar daar kom je toch pas echt achter als je er op speelt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur