trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie vindt Rensink wel goed???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 12:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2005 15:25 

Citaat:
1. Hoe kunt u in 10 minuten iemand beter adviseren dan een leraar die de leerling wekelijks ziet, en precies weet wat de leerling wil bereiken en als problematisch ervaart?
2. Hoe kunt u een mondstuk op recept adviseren, terwijl de exemplarische ongelijkheid van de meeste merken (Yamaha wellicht daargelaten) zo groot is, dat de meeste beroepsmusici bij de aanschaf van een mondstuk een aantal exemplaren van het zelfde model uitproberen?
3. Hoe kan het dat u bij elk koperblaasinstrument, alsmede elk houten blaasinstrument een goed advies kunt geven? Bent u een begenadigd trompettist, trombonist, klarinettist, saxofonist, en wat al niet meer zij?
4. Waarom heeft u geen individuele referenties? U somt alleen orkesten op, en bij individuele navraag blijkt dat niemand persoonlijk van uw diensten gebruik heeft gemaakt, dan wel er tevreden over is.
5. Waarom meet u voornamelijk Bruno Tilz en Denis Wick aan, terwijl dit zeer ongebruikelijke merken zijn in de beroepswereld?

Meneer Rensink, bovenstaande vragen van Dhr. Yamahaddatdangezegd lijken mij hele concrete duidelijke vragen. Het zou u sieren als u ze elk voorziet van een duidelijk en concreet antwoord, dat neemt een hoop discussie weg lijkt mij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2005 08:59 
Moderator

trumpet john schreef:
Citaat:
1. Hoe kunt u in 10 minuten iemand beter adviseren dan een leraar die de leerling wekelijks ziet, en precies weet wat de leerling wil bereiken en als problematisch ervaart?
2. Hoe kunt u een mondstuk op recept adviseren, terwijl de exemplarische ongelijkheid van de meeste merken (Yamaha wellicht daargelaten) zo groot is, dat de meeste beroepsmusici bij de aanschaf van een mondstuk een aantal exemplaren van het zelfde model uitproberen?
3. Hoe kan het dat u bij elk koperblaasinstrument, alsmede elk houten blaasinstrument een goed advies kunt geven? Bent u een begenadigd trompettist, trombonist, klarinettist, saxofonist, en wat al niet meer zij?
4. Waarom heeft u geen individuele referenties? U somt alleen orkesten op, en bij individuele navraag blijkt dat niemand persoonlijk van uw diensten gebruik heeft gemaakt, dan wel er tevreden over is.
5. Waarom meet u voornamelijk Bruno Tilz en Denis Wick aan, terwijl dit zeer ongebruikelijke merken zijn in de beroepswereld?

Meneer Rensink, bovenstaande vragen van Dhr. Yamahaddatdangezegd lijken mij hele concrete duidelijke vragen. Het zou u sieren als u ze elk voorziet van een duidelijk en concreet antwoord, dat neemt een hoop discussie weg lijkt mij.

concreet over muziek in zijn algemeen, dat is zooooooo niet haalbaar.

correctie: concreet speel ik op een Olds trompet
concreet speel ik 2 a 4 uur per dag

maar voor de rest is alles subjectief.
Dat lijkt mij ook de reden waarom meneer Rensink niet overal een sluitend antwoord op KAN geven. IIg niet een waar alle trompettisten het eenduiding over eens zijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2005 09:22 

marnix schreef:
........................ IIg niet een waar alle trompettisten het eenduiding over eens zijn

Waar alle trompetisten het over eens zijn????? :?
Dat is sowieso een utopie! ongeacht welke vraag.
Trompetteurs vinden altijd weer een invalshoek om het ergens mee oneens te zijn :wink:

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2005 09:28 
Moderator

MagnumHorn schreef:
marnix schreef:
........................ IIg niet een waar alle trompettisten het eenduiding over eens zijn

Waar alle trompetisten het over eens zijn????? :?
Dat is sowieso een utopie! ongeacht welke vraag.
Trompetteurs vinden altijd weer een invalshoek om het ergens mee oneens te zijn :wink:

8)

dat bedoelde ik ook niet, en is ook helemaal niet de insteek geweest.
Dat hoef ik je toch niet uit te leggen :wink: :P

Profiel  

Berichttitel: Re: Wie vindt Rensink wel goed???
BerichtGeplaatst: 29 apr 2005 12:57 

Henk Rensink Mondstukaanm schreef:
Geacht forum

Ik wil iedereen bedanken voor het meedoen aan de discussie. Laat een ieder zijn winst er mee doen. Het ga u allen bijzonder goed!

Met deze afsluitende woorden lijkt het erop dat Henk R er volgens hem genoeg van heeft gezegd en voor hem de discussie nu op houdt.

Je zou dan nu de balans op kunnen maken van wat heeft het ons opgeleverd vanaf het moment dat Henk R er zich persoonlijk mee ging bemoeien.
In ieder geval heel veel tekst waarbij nog eens werd uitgelegd dat mondstuk aanmeting een 100% methode was om het juiste mondstuk te verkrijgen.
Van discussie was mijns inziens in de eerste instantie geen sprake, maar enkel en alleen werden er argumenten door Henk R op dit Forum geplaatst waarom zijn methode wel zou werken.
Ik denk dat Henk R zich heeft laten horen hier op dit Forum omdat hij wel wist dat hier de discussie over zijn mondstuk aanmeting werd gevoerd, en daar meestal niet positief over werd gesproken.
Waarschijnlijk heeft hij zich ook vekeken op het nivauw en de kennis van velen hier op dit forum over de materie mondstukken en ademtechnieken ed.
Hij heeft dan ook geprobeerd deze discussie een andere richting op te sturen zodat er geen anti reclame meer voor hem werd gemaakt, het gaat hem natuurlijk klanten kosten op deze manier dat snapt hij ook wel.
Ik persoonlijk ben er niet veel wijzer van geworden van de hele uitleg van Henk R.
Wel geloof ik dat hij kennis heeft van mondstukken maar aanmeting als enige echte methode geloof ik nog steeds niet.
Meten is weten wordt dan gezegd, maar met een gevoelig meetinstument als je lippen telt alleen het gevoel die met een meetinstrument of software progamma te bepalen is
Voorbeeld : met je vingertoppen ben je al instaat om verschillen in microns waar te nemen, je lippen zijn nog een heel stuk goevoeliger.
Advies met als uitgangspunt je huidige mondstuk, nivauw van de bespeler en het soort muziek wat je wilt maken daar geloof ik wel in.
In mijn directe kennissen kring zijn er een aantal die bij Henk R zijn geweest en achteraf niet tevreden over het resultaat, waarom ga je dan niet terug zou je denken. :?:
Voorbeeld, een trompettist uit onze verenging gaat met een trompet en een cornet naar Henk R voor de trompet krijgt hij ongeveer de grootste van Bruno Tilz en voor de cornet de kleinste van Dennis Wick :?: :?:
Als je naar Henk R gaat ga je naturrlijk met een bepaalde verwachting als deze dan niet uitkomt volgt de teleurstelling en het vertrouwen is weg.
Je gaat dan geen 2e keer omdat meten is weten de 1e keer al is bepaald wat goed voor je zou zijn.
Bovendien heb je op recept van Henk R een mondstuk aangeschaft daar 2 a 3 maand op gespeeld om het een kans te geven, dit mondstuk ruil je na zo'n tijd niet zomaar weer in bij elke muziekzaak, je koop ook geen 2e op advies ven Henk R
Ook bij het checken van een aantal namen die Henk R noemt bljkt niet iedereen zoals hij beweert op een aangemeten mondstuk van hem te spelen.
Er zullen best tevreden klanten van Henk R zijn maar dan berust dat meer op toeval dan op de 100% garantie die hij geeft m.b.t. zijn aanmeet methode.
Het commerciele belang zal dan wel boven aan staan zowel bij Henk R als de muziekzaken waar hij mee zaken doet, als de kassa maar rinkelt aan welke kant dan ook.
Henk R het ga u ook bijzonder goed, maar als het even kan niet van onze centen. :cry:
Sorry voor de hoeveelhied tekst maar daar waren we wel aangewend inmiddels toch :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2005 14:03 

Heel intressant allemaal, maar gaat u vooral verder............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 13:00 

Geachte forumleden

Top tien misvattingen over mondstukaanmeting

1. Kopen van een mondstuk is verplicht:
* kopen kan pertinent niet (alleen bij eigen winkelier)
* er wordt uitsluitend geadviseerd
* advies is geheel vrijblijvend en verplicht tot niets

2. Wordt maar één merk aangemeten:
“Ik heb het aangemeten Yamaha Bobby Shew mondstuk en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. U heeft dus niet maar één merk. Ik speel daarom nooit meer op een ander mondstukâ€

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 13:20 

Ooh

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur