Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31 Berichten: 82 Woonplaats: regio Arnhem
Ik ben wel in contact met hem geweest, hij heeft de hele vereniging 'bekeken'. Bij mij heeft het niet gewerkt met het mondstuk, kon er niet aan wennen en vond het ook niet beter blazen. De andere trompettisten zijn echter wel lovend over hem en spelen nog steeds op het nieuwe mondstuk.
Bij de alt saxofoons heeft hij echter helemaal de plank misgeslagen; van de vier blazers speelt er niemand meer op het aangemeten mondstuk, zonde van het geld!
Misschien is de volgende stap een trompet aanmeten want die zijn ook allemaal verschillend. Dan staan alle muziekhandelaren op de stoep van Rensink om hem in te huren !
Feit is dat iedereen wel op een groter of een kleiner monstuk kan spelen als hij/zij dat zou willen. Het is gewoon een kwestie van waar je hem voor wilt gebruiken. Als ik lead speel gebruik ik een ondiep monstuk, als ik een solo speel neem ik een groter mondstuk. Daarom is voor vele een Bach 3c ook een goed compromis.
Als je van mondstuk wilt veranderen moet je je lipspieren ook de tijd geven om te wennen aan het nieuwe mondstuk. Hoe langer je op het oude gespeeld hebt, des te langer duurt het voordat je aan de nieuwe gewend bent.
Zeer juist Erik!!!!!!!!!!
Sterker nog ooit eens zei iemand mij " als je 10 jaar op iets ( lees bach 1 1/5c ) gewend bent, moet je voor een goed vergelijk ook 10 jaar op iets nieuws spelen!!!
Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31 Berichten: 82 Woonplaats: regio Arnhem
Klopt het dan ook dat je na ongeveer een week blazen (op een nieuw mondstuk) een terugslag krijgt? Eerst lijkt het nieuwe mondstuk geweldig en na een week heb je opeens veel meer moeite en lijkt het monstuk helemaal niet meer zo goed te werken...
Dat kan, maar dat zou ook heel goed aan je basis-techniek kunnen liggen, dwz dat je bepaalde dingen hebt verwaarloosd. Niet alles wat tegen zit hoeft aan je mondstuk te liggen, het kan.
Ik heb vier mondstukken bij Henk Rensink aangemeten gekregen en ik ben van ze allevier uitermate tevreden. Wat niet wil zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik ben er in ieder geval heel goed mee geweest.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen