trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugelmondstuk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 21:11 

Citaat:
Verder heeft muziekcentrale Hanssen leuke Bruno Tilz mondstukken die losjes gebaseerd zijn op DW, net zo goed klinken, maar met een totaal andere rand.

Nou de Bako lijn van BT zijn bij mijn weten gebaseerd op de oude (New York?) Bach mondstukken. Ik speel zelf op een bako 1 1/2C. Een fijn mondstuk wat ik goed kan combineren met trompetmondstukken. echter ondanks dat het en vrij groot (cup 17 mm) en dat hij vijr diep is, zit er wel wat meer boventonen in dan bij een RW3FL (16,7 mm). Deze klinkt veel donkerder. Maar als ik op de DW speel en daarna de trompet pak, klink ik als een oude krant (op de trompet dan). De Yamaha 14FL4 GP schijnt volgens kenners ook heel fijn te zijn. Maar ik stop maar weer eens een tijdje met het mondstukken avontuur. Das een dure hobby.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 21:25 
Moderator

morrisch schreef:
Hoi,

echter de bugelklank met een DW is gewoon subliem.

Dat vraag ik me dus af...

Puur voor mezelf gesproken: ik speel het mooiste op een mondstuk dat lekker op mijn bakkes staat. Want dan hoef ik niet te knokken tegen een onmogelijke rand. Nu wil ik meteen toegeven dat ik niet bepaald een waanzinnige notenvreter ben op de bugel, maar ik weet wel dat ik mooier klonk op mijn Giardinelli bugelmondstuk, dan op mijn huidige DW. ( en die heb ik verkocht, stomme lulhannes die ik ben :cry: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2008 13:22 

Ik heb enige tijd geleden gespeeld op Dennis Wick (4BFL en 2BFL) en heb het ruim een jaar de tijd gegeven om eraan te wennen. Ik kon er redelijk op spelen en had een prima geluid. ik leverde ten opzichte van mijn vorige mondstuk (VB1,5C) wel fors in op uithoudingsvermogen. Ook de hoogte werd steeds moeilijker. Inmiddels speel ik weer op mijn oude vertrouwde Bach mondstuk en ben zeer tevreden over de klank in combinatie met mijn HvL 1 bugel. De klank is wat minder donker dan met een DW maar zeker nog warm en vol te noemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 maart 2008 10:06 

Citaat:
mijn HvL 1 bugel. De klank is wat minder donker dan met een DW maar zeker nog warm en vol te noemen.

Ik heb zelf ook een B1. Als je nog o-ringen bij de ventieldoppen hebt zitten, zou je die er eens tussenuit kunnen halen. Kennelijk dempen die ringetjes de trillende massa van de doppen, want het geluid wordt iets donkerder als je ze ertussen uit haalt. Tevens zou je Hub kunnen vragen om een zwaardere 3de dop te maken. Dat scheelt ook nog wel iets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2008 08:47 

Je kunt natuurlijk ook een Reeves mondstuk op je bugel zetten

Op mijn trompet heb ik een 43wes69 (lead) en 43d3
en op mijn bugel een 43df

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2008 01:58 

Heej Yammie,

Heb je die Alliance mondstukken nou al geporbeerd? Hoe bevielen die in vergelijking tot de DW??

Cheers,
Ben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2008 13:26 

Ik denk dat Roger onze afspraak vergeten is. Ik heb nog niks mogen ontvangen.
Ik zal hem nog eens mailen.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 19:20 

HanZsizzle schreef:
Maar ik stop maar weer eens een tijdje met het mondstukken avontuur. Das een dure hobby.

afijn dat was dus idd zeer tijdelijk, er volgden nog enkele andere Tilzen, GR's Custom made Monettes (op proef 2dehands), Yamaha 14F4 JK's en.... een standaard bach 3C. Die was qua cup goed, maar had veel weerstand en een slechte rand.
Maaaarrrrr.. toen tipte mij iemand Kanstul. En die maken dus gewoon een combi. een Monette B6 rand, met Bach 3C cup en ruimere backbore. En het speelt geweldig! Duur? neuh $ 130,-

mijn zoektocht is ten einde
...
of....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur