trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Denis Wick 3
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2008 23:19 

het zijn maar antwoorden hoor ... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2008 23:35 

Ik dacht dat bij Dennis Wick een 3BFL voor bugel even diep is als een 3 voor cornet (maar de borig is natuurlijk anders). een 3FL voor bugel is nog dieper. Op de website vind je normaal gezien een overzichts tabel met alle bugel- en cornet mondstukken...

Ik heb een tijdje 2FL gespeeld op bugel (de grootste en diepste die ze hebben), maar ben toch maar teruggegaan naar mijn 3BFL...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2008 23:41 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Cornetmondstukken van Denis Wick zijn heel diep. Het is echt een cornetmondstuk. Het bugelmondstuk Denis Wick 3BFL is precies net zo diep.

Jan H schreef:
Ik dacht dat bij Dennis Wick een 3BFL voor bugel even diep is als een 3 voor cornet.

Volgens mij zeggen we hetzelfde (behalve dat we het niet eens zijn over de spelling van Denis Wick).

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2008 00:49 

De 3B is ongeveer gelijk aan de 3BFL voor bugel. Deze hebben een diepe ronde cup. De 3BFL is ontwikkeld voor bugelspelers die de cornetpartijen in een fanfare op bugel spelen. En geven de bugel én cornet een wat scherpe of heldere klank.
De 3 is ongeveer gelijk aan de 3FL voor bugel. Deze hebben allebei een diep V-cup. Als je een donkere klank wil op je cornet is dit een prima mondstuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2008 01:33 

Chris_Sop schreef:
De 3B is ongeveer gelijk aan de 3BFL voor bugel. Deze hebben een diepe ronde cup. De 3BFL is ontwikkeld voor bugelspelers die de cornetpartijen in een fanfare op bugel spelen. En geven de bugel én cornet een wat scherpe of heldere klank.
De 3 is ongeveer gelijk aan de 3FL voor bugel. Deze hebben allebei een diep V-cup. Als je een donkere klank wil op je cornet is dit een prima mondstuk.

Zowel mijn ervaring als de documentatie van Denis Wick zijn het niet met je eens: de 3FL is het diepst, het 3BFL bugel en het 3 cornetmondstuk zijn even diep, en het 3B cornetmondstuk is het ondiepst.
Denis Wick zegt zelf dat het bugelmondstuk 3BFL een bugelmondstuk is met een cornetcup voor het spelen van de hogere bugelpartijen in de Nederlandse fanfares, en wijst er met klem op dat het hierbij om de diepe cupvariant gaat, en niet om de B-modellen.
Ik kan dat uit eigen ervaring bevestigen.

www.aachen-bigband.de

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2008 15:23 

Denis Wick zegt zelf dat de BFL modellen bedoeld zijn voor de Noord-Europese fanfares waar de bugels de cornetten vervangen. En naar mijn ervaring klink ik ook meer als een cornet dan als een bugel.
Het klopt dat de B-cornet reeks niet hetzelfde is als de BFL-reeks. Maar de vorm van de cup is redelijk gelijk. Diep en rond lopend naar de bore.
Het zou best wel eens kunnen dat die 3 voor cornet ondieper is dan de 3FL maar ze hebben sowiezo allebei een cup die in V-vorm richting de bore lopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2008 16:12 

Chris_Sop schreef:
Denis Wick zegt zelf dat de BFL modellen bedoeld zijn voor de Noord-Europese fanfares waar de bugels de cornetten vervangen. En naar mijn ervaring klink ik ook meer als een cornet dan als een bugel.

Ben ik het mee eens: de BFL's combineren de (mijns inziens) onmogelijke rand van de standaard Denis Wick Bugelmondstukken met de (alweer mijns inziens) niet zo fraaie klank van Bach mondstukken. Als je meer weerstand wil, neem dan een Bach (of beter nog: een Yamaha). De enige BFL die een beetje bugelachtig klinkt is de 5BFL, die is verhoudingsgewijs dieper dan de overige BFL's.
Chris_Sop schreef:
Het klopt dat de B-cornet reeks niet hetzelfde is als de BFL-reeks. Maar de vorm van de cup is redelijk gelijk. Diep en rond lopend naar de bore.
Het zou best wel eens kunnen dat die 3 voor cornet ondieper is dan de 3FL maar ze hebben sowiezo allebei een cup die in V-vorm richting de bore lopen.

Mijn ervaring is dat de bugel BFL cup exact identiek is aan de bijbehorende standaard cornetcup (in ieder geval 2/2FL en 4/4FL). In tegenstelling tot eerdere beweringen (ook mijnerzijds) bestaat 3FL niet in het standaard Denis Wick programma, ik raad Wilanka aan om uit te wijken naar een RW3FL, of te wachten op de komst van de Alliance-mondstukken.

Denis Wick zegt zelf over de BFL's:
"All these models have less deep cups than 2F, 2FL, 4F, 4FL. They use the original DW cornet cups 2-5 and are intended for in Northern European 'Fanfare' bands where flugelhorns replace cornets. (...) N.B. These are NOT the same cups as the 'B' range of cornet mouthpieces."
[bron: http://www.deniswick.com/dw_leaflet_06.pdf ]

www.aachen-bigband.de

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 feb 2008 21:54 

(behalve dat we het niet eens zijn over de spelling van Denis Wick).

Ik geef jou in deze met veel plezier gelijk ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur