trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bach mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2008 16:17 

Niet standaard Bach mondstukken zijn erg lastig te krijgen. Een bestelling bij de fabriek duurt niet zelden een jaar (als je 'm uiteindelijk al krijgt).
Een optie is om een mondstuk aan te laten passen door iemand die daar verstand van heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 12:28 

jorisderijbel schreef:
brassimport som sgoede relaties met Bach??
Bij Gewa (invoerder bach in Benelux) heb ik alessinds niet veel info verkregen..en de plaatselijke muziekwinkel heeft na 5maand wachten zijn bestelling ingetrokken.

Nee ik verkoop geen Bach. Geen instrumenten en zeker geen mondstukken, de kwaliteit is gewoon te bedroevend. Maar waarom zou je persé een Bach mondstuk willen? Er zijn immers zoveel alternatieven ...

HanZsizzle schreef:
Zou Henk Rensink in dat geval geen optie zijn? je kan bij hem niet bestellen, maar hij heeft wel heel veel mondstukken. En je hoeft natuurlijk niet "aan te laten meten" maar je kan dan wel alles gedurende uurte uitproberen. Dan heb je wat meer zekerheid. In principe kan elke muziekhandel het betrffende mondstuk daarna voor je bestellen.

Ja, lijkt me ook een goed plan :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2008 20:07 

Ik probeer ook niet Henk Rensink aan te prijzen, maar probeer alleen maar te zeggen dat hij wel veel mondstukken heeft staan (veel meer dan menig muziekhandel). Je kan ook naar hem toegaan en zeggen ik wil graag die en die mondstukken uitproberen, en dan schrijft hij geen doktersreceptje uit. ( :oops: ja ik heb me ook eens laten "opmeten" )

Kanstul vind lijkt me ook een goede optie. Bij Hanssen Kerkrade (lekker om de hoek) hebben een setje liggen (losse backbores enzo)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008 00:34 

Hans schreef:
jorisderijbel schreef:
brassimport som sgoede relaties met Bach??
Bij Gewa (invoerder bach in Benelux) heb ik alessinds niet veel info verkregen..en de plaatselijke muziekwinkel heeft na 5maand wachten zijn bestelling ingetrokken.

Nee ik verkoop geen Bach. Geen instrumenten en zeker geen mondstukken, de kwaliteit is gewoon te bedroevend. Maar waarom zou je persé een Bach mondstuk willen? Er zijn immers zoveel alternatieven ...

HanZsizzle schreef:
Zou Henk Rensink in dat geval geen optie zijn? je kan bij hem niet bestellen, maar hij heeft wel heel veel mondstukken. En je hoeft natuurlijk niet "aan te laten meten" maar je kan dan wel alles gedurende uurte uitproberen. Dan heb je wat meer zekerheid. In principe kan elke muziekhandel het betrffende mondstuk daarna voor je bestellen.

Ja, lijkt me ook een goed plan :lol: :lol: :lol:

Er zijn zeker zoveel alternatieven, maar om de kwaliteit bedroevend te noemen gaat mij te ver. Een groot deel van neerlands profesonele en amateur trompettisten speelt naar tevredenheid op bach mondstukken.
Zelf speel ik trouwens niet op een bach mondstuk, maar dat is een persoonlijke keuze, en geen keuze die gebasseerd is op de kwaliteit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008 13:06 

Als je aan een speciaal mondstuk gewend bent wat moeilijk te krijgen is, dan snap ik wel dat je er hoe dan ook aan wilt komen, maar staar je niet blind op de specifieke eigenschappen van dát mondstuk...
Er zijn zoooveel goede mondstukken te koop.
Vrijwel al mijn collega's wisselen, net als ikzelf, nauwelijks van mondstuk, d.w.z.
ze gebruiken soms wel een paar verschillende mondstukken maar spelen daar vervolgens jaren op.
Ik gebruik zelf 2 Reeves mondstukken waarop ik al een jaar of 16 speel.
De trompettist maakt het verschil, niet de trompet of het mondstuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008 13:31 

Ok,

Beter maar deze topic sluiten! Niemand weet het dus! Wat ik voel en waarom dit en dat, dat is dus inderdaad mijn zaak! Ik ga zeker de Kanstul dingen proberen, maar BACH is geen slecht materiaal Hans! Ik heb een twee jaar oude Bes silver plus en die speelt FANTASTISCH.

Dat het de speler is die het verschil maakt heeft TOTAAAAAAAAAAL niets met mijn vraag te maken, dus hou die commentaar maar waar die thuishoort. Ik ben blij van de bach mondstukken en van 24 bore, dus die wil ik.Kopieen zijn zeker een optie, maar dus weer een bewijs dat BACH mondstukken wel ok zijn...als iedereen er kopies van maakt.

Ik zal ze in Amerika wel op de kop kunnen tikken.

Dankjewel voor de reacties topic gesloten!
;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008 14:00 

jorisderijbel schreef:
Dat het de speler is die het verschil maakt heeft TOTAAAAAAAAAAL niets met mijn vraag te maken, dus hou die commentaar maar waar die thuishoort.

Dit Forum wordt door velen gelezen.
Als ik antwoord geef op een vraag van jou is dat tevens informatie voor honderden anderen.
Ik zal jou echter niet vermoeien met waarom mijn antwoord ALLLLLLLLLLES
te maken heeft met jouw vraag, want dat is ongetwijfeld tijdverspilling, maar anderen, die er wel over nadenken, kunnen er iets aan hebben.
Overigens kan niemand een topic sluiten, al kun je het wel verzoeken,
maar ik geloof niet dat jij die vaardigheden bezit.
Zolang er reacties blijven komen is de topic actueel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008 16:46 

komaan,

""Overigens kan niemand een topic sluiten, al kun je het wel verzoeken,
maar ik geloof niet dat jij die vaardigheden bezit. ""

is dit nu echt nodig?

mooi staaltje van eigen kunnen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur