trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bob Reeves
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 20:41 

De Ronde Van schreef:
Ruud Breuls zei eens tegen me dat hij vindt dat Reeves mondstukken niet echt goed werken op een Bach.

Ik speelde altijd met een Reeves op mijn Bachs en dat ging prima. Ruud speelt meestal op een Bach 5C overigens.

Het is allemaal een kwestie van smaak. Bob Reeves zou zichzelf wel erg in de vingers snijden als zijn mondstukken niet zouden functioneren op de meest verkochte trompet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 20:43 

Ik gebruik de 16GP4 van Yamaha ook een megatone achtige naast de Reeves.
Daarop heb ik geen problemen in het lage register zo ook niet op de standaard mondstukken Bach, Jk e.d.
Het valt me op dat het me gewoon veel meer moeite kost op de Reeves om het netjes stemmend te houden rond de G1 en lager in de piano's, het voelt wat zweverig aan.

Ja ik ben altijd wel in voor weer een nieuw mondstuk :) Ga ik ook vast doen.
Maar ik ben bang dat het compromissen sluiten wordt.
Wat je bevalt met het ene mis je weer op de ander en andersom, een echt allround mondstuk zal er waarschijnlijk niet te koop zijn. :(

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 20:56 

trumpetvos schreef:
Ik gebruik de 16GP4 van Yamaha ook een megatone achtige naast de Reeves.
Daarop heb ik geen problemen in het lage register zo ook niet op de standaard mondstukken Bach, Jk e.d.
Het valt me op dat het me gewoon veel meer moeite kost op de Reeves om het netjes stemmend te houden rond de G1 en lager in de piano's, het voelt wat zweverig aan.

Dan zullen die andere mondstukken je misschien wel beter liggen qua rand. Ik heb geen enkel probleem met het lage register op mijn Reeves. Maar ik speel er vooral op omdat ze zo sprankelend klinken in het hoge register. Als ik veel laag moet spelen gebruik ik een Reeves 42C. Dit mondstuk gebruik ik nu ook op mijn nieuwe piccolo, die combinatie werkt voorlopig goed.

trumpetvos schreef:
Wat je bevalt met het ene mis je weer op de ander en andersom, een echt allround mondstuk zal er waarschijnlijk niet te koop zijn. :(

Die bestaat al jaren in verschillende maten: de Bach 3C, 5C en 7C. Maar het kan natuurlijk zijn dat ze jou niet liggen. De BAch ML37 is ook echt een allround trompet, maar er zijn complete volksstammen die er niet op kunnen spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 21:05 

trumpetvos schreef:

Dat is zo, al was het alleen maar omdat we er verschillende muziek mee willen spelen.
Zo speelt men over het algemeen geen lead op een groot en ondiep mondstuk, terwijl
het in de klassieke scéne weer niet gebruikelijk is om op een kleiner en zeker niet een
ondiep mondstuk te spelen.
Maar als je een goed getraind trompettist bent, zonder adem/embouchureproblemen is er
niets mis mee om van mondstuk te wisselen.
Pas je materiaal aan aan je werk en kies DIE spullen die je het makkelijkst laten spelen
wat je in je hoofd hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 21:08 

De Ronde Van schreef:
Zo speelt men over het algemeen geen lead op een groot en ondiep mondstuk, terwijl
het in de klassieke scéne weer niet gebruikelijk is om op een kleiner en zeker niet een
ondiep mondstuk te spelen.

Timofei Dokshitzer en Bud Herseth speelden vroeger ook gewoon op een 7C. dat waren niet de kleinste jongens op klassiek trompet.

Jerry Hey en ook Jan Oosthof speelden vroeger op een Bach 3C lead. Ook niet de minsten op hun vakgebied.

Vandaar dat Ruud Breuls en ook Jan Hollander met hun 5C daar mooi tussenin zitten... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 21:16 

erikveldkamp schreef:
De Ronde Van schreef:
Jerry Hey en ook Jan Oosthof speelden vroeger op een Bach 3C lead. Ook niet de minsten op hun vakgebied.

Je moet ervan houden :wink:
Maar dát was in een tijd dat er nog geen Reeves was, of althans niet zo populair.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 21:51 

De Ronde Van schreef:
Maar dát was in een tijd dat er nog geen Reeves was, of althans niet zo populair.

Jerry Hey woont bijna naast Bob Reeves dus dat valt wel mee. Bob Reeves zit langer in het vak dan Jerry Hey. Jerry Hey speelde dan ook op een Reeves 43S tot de 90ger jaren. Zeg maar een iets ondiepere versie van de 3C.

Je kunt het hier allemaal nakijken:

http://abel.hive.no/trompet/playerhorn/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 22:16 

erikveldkamp schreef:
De Ronde Van schreef:

Jerry Hey woont bijna naast Bob Reeves dus dat valt wel mee. Bob Reeves zit langer in het vak dan Jerry Hey. Jerry Hey speelde dan ook op een Reeves 43S tot de 90ger jaren. Zeg maar een iets ondiepere versie van de 3C.
Je kunt het hier allemaal nakijken:
http://abel.hive.no/trompet/playerhorn/

Nee laat maar, ik houd wel gewoon mijn mond :cry:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur