trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Lead-342
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 13:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 10:58 

Blijkbaar niet, tenzij je het de moeite waard vindt om je hele speeltechniek aan te passen om op één mondstuk te kunnen spelen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 12:21 

http://www.youtube.com/watch?v=Ael3eJHrwWU

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 21:32 

Robert66 schreef:
erikveldkamp schreef:
Ik heb zo'n mondstuk gehad en weer heeeeeel snel verkocht...

Nog winst gemaakt? 8)

Ik heb hem met iemand geruild voor een Reeves 42S, als de muziek het toelaat speel ik daar het liefst op inmiddels. Dus kun je wel zeggen dat ik erop vooruit gegaan ben...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2009 21:36 

Erik_W schreef:
Waarom heb je hem heel snel weer verkocht?

Meerdere redenen, je moet je speelstijl helemaal aanpassen. Daarnaast is het ook een heel klein mondstuk, dus mijn geluid ging er niet echt op vooruit. Daarnaast kon ik er niet flexibel op spelen.

Ik heb laatst op het Faddis model van Schilke gespeeld. Die vond ik wel prettig spelen. Dat is een soort Bach 7E met veel extra gewicht. Niet belachelijk klein dus. In vergelijk met mijn Reeves 42ES valt dat wel mee. Misschien bestel ik die nog eens een keer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 19:10 

Na het mondstuk een aantal dagen te hebben getest ben ik er ook achter dat het geen geweldig mondstuk is (althans voor mij niet) Het gaat dus weer terug naar waar het vandaan komt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 22:41 

theo schreef:

Ik snap niet zo goed waarom die Nick Drozdoff door zoveel mensen als een geweldige speler wordt gezien, ik vind hem op de eerste plaats afschuwelijk klinken, hetgeen zijn opmerkingen in de trand van "kijk, zelfs de lage tonen komen er prima uit op dit leadmondstuk" op mij nogal lachwekkend doen overkomen, en op de tweede plaats klinkt hij op elk mondstuk en elk instrument precies hetzelfde (dus even afschuwelijk), of het nu een trompet met het Asymmetric Lead-mondstuk is, of op een cornet met een superdiep Warburton/Bach. Als mijn hoge register zo zou klinken als zijn hoge register, zou ik stoppen met trompetspelen. Maar goed, misschien heb ik de goede opnames van hem nog niet gehoord, of het is gewoon helemaal niet mijn smaak.

Hetzelfde geldt voor nog een goeroe die op een raar soort mondstukken speelt: Trent Austin die Wedge-mondstukken promoot. Hij heeft demo's op Youtube staan waarop hij naar mijn smaak met een gruwelijk geluid hele slechte solo's speelt. Toch is de man blijkbaar een soort beroemdheid.

Of ligt het dan toch helemaal aan de slechte geluidskwaliteit van Youtube? De twee voorbeelden hierboven hebben een ding gemeen: ze spelen allebei zogezegd heel gemakkelijk trompet: ze hebben een methode waarbij ze zonder veel inspanning heel gemakkelijk hoog spelen, en dat ook heel lang volhouden. Ik vind het in ieder geval nergens naar klinken.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Laatst bijgewerkt door Roel op 07 mei 2009 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2009 00:02 

Die link was meer een reactie op wat erikw schreef:

Citaat:
Ik vraag me ook af of er wel mensen zijn die positieve ervaringen hebben met dit mondstuk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2009 08:45 

Mwa, ik vind Trent Austin geen slechte trompettist.
Heb een hele mooie Bach Brandenburgs concert en wat van die Weihnachtszooi gehoord.
Ok, het is wat Amerikaans. FF wennen aan zijn idee van die muziek erover. Maar al met al zeker niet afschuwelijk... Veel mensen zouden willen dat ze die Bachspulletjes zo zouden kunnen spelen.

Ik denk ook dat deze lieve man zichzelf absoluut geen goeroe vind hoor. Maar dat is wat internet snel van mensen maakt.

Maar goed. Ieder zijn mening.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur