Ik weet niet of Rensink goede adviezen geeft of niet maar ik merk toch een aantal dingen op.
Ten eerste is er totaal geen relatie tussen longinhoud en (geschiktheid van) mondstuk. Of een mondstuk geschikt is heeft te maken met gebit, vorm en dikte van de lippen, sterkte van de lipspieren, ademsteun, aantal uren studie, muziekstijl waar het voor gebruikt wordt, gewoonte, instrument wat er achter hangt, persoonlijke voorkeur voor diameter, diepte en klankkleur maar of je longen 7 of 8 of weet ik veel hoeveel liter zijn maakt niks uit. Het lijkt me eerder een soort van wetenschappelijke hocuspocus om deskundigheid aan te tonen. Ik zou ook nog een witte doktersjas aandoen
Ten tweede, iemand die Denis Wick trompetmonstukken voorschrijft gaat geheel voorbij aan het klankidioom van de trompet. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat het toch niet geheel onbelangrijk is hoe een trompet klinkt.
Ten derde, voor zover ik begrepen heb verkoopt hij zelf geen mondstukken maar verkoopt hij zijn spullen via de winkel waar hij op dat moment is.
Ik heb trouwens zijn website bekeken maar ik moet zeggen dat hij er wel over nagedacht heeft. Zou het niet zo kunnen zijn dat alleen de mensen die niet tevreden zijn klagen dat het een charlatan is? Hoeveel tevreden klanten zouden er wel niet zijn?