trompet.nl > forum > Toon onderwerp - gary radtke
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 21:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2005 10:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Hans schreef:
Nico Schepers denkt daar heel anders over, die is na z'n 66Z*, ook een 3HC** en een 66FL bij me komen halen. Evert Jan Kreulen en Martijn de Laat hebben hun 43S ook ingeruild voor een 64M cq 66Z**.
Het blijft dus een persoonlijke kwestie.


Heb gisteren ook op de GR's gespeeld. De 64 M en dat andere -nog- ondiepere mondstuk.
En ik moet eerlijk zeggen: Ik was verrast, vooral over de 64M. Ondanks de kleine diameter kon ik er goed alle kanten mee op. Veel kern en meer klankkleur dan een Bach 3c. Van het ondiepe mondstuk vond ik de diameter te klein dus die kon ik niet goed beoordelen.

Maar ik heb me voorgenomen ff niet te veel te wisselen maar volgende week ga ik ze toch weer ff proberen 8)

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2022 13:51 
Offline

Geregistreerd: 28 jul 2015 17:12
Berichten: 48
JeroenJongeling schreef:
Grappig dat je over "leven" in de toon begint. Dat viel mij dus ook heel erg op. Speel daarom ook niet op de GR's. Voor de geïnteresseerden: Ik heb een normale 67L en symphonic 67L te koop.

Jeroen

Maar dat de klank van de Gary Radtke (GR) mondstukken veel minder levendig is dan de klank van de Bob Reeves mondstukken zal je ook bij elk ander merk zien. Want de Bob Reeves mondstukken produceren een veel helderdere en fellere klank dan elk ander merk. En juist doordat de Bob Reeves mondstukken zo'n hele heldere felle klank produceren klinken de Bob Reeves mondstukken ook heel levendig en sprankelend.

De klank van Bob Reeves mondstukken zijn daarom ook absoluut uniek.

_________________
Voor mij gaat er niets boven de trompet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2022 17:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Alfredo schreef:

Maar dat de klank van de Gary Radtke (GR) mondstukken veel minder levendig is dan de klank van de Bob Reeves mondstukken zal je ook bij elk ander merk zien. Want de Bob Reeves mondstukken produceren een veel helderdere en fellere klank dan elk ander merk. En juist doordat de Bob Reeves mondstukken zo'n hele heldere felle klank produceren klinken de Bob Reeves mondstukken ook heel levendig en sprankelend.

De klank van Bob Reeves mondstukken zijn daarom ook absoluut uniek.



Is dat zo?
Het Bob Reeves mondstuk dat ik hier heb gehad vond ik helemaal niks, ik kon er niks mee. Maar dat zegt ook weer niks want ik ken wel degelijk lieden die er goed mee uit de voeten kunnen; wellicht is 't dan toch iets heel persoonlijks, een mondstuk.
Ik ben uiteindelijk op Warburton uitgekomen: een voor mij comfortabel aanvoelende rand, de cup die ik gebruik, 'M' is niet te diep, niet te ondiep, geeft als ik erop speel een prettige sound die ik goed gebruiken in m'n souljazz bandje alsmede in 't symfonieorkest zowel op bes trompet als op C-trompet. Hoef ik niet te lopen klooien met mondstukwissels en zo. Wel zo fijn.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gary radtke
BerichtGeplaatst: 06 maart 2022 16:43 
Offline

Geregistreerd: 28 jul 2015 17:12
Berichten: 48
Theo van Kampen,


Wellicht zijn de 42 en 42W randen van Bob Reeves voor jou te breed? De standaard randen van Warburton zijn veel smaller en kennelijk voor jou meer ideaal.

Brede randen geven een goed uithoudingsvermogen en smalle randen geven veel trompettisten een grotere flexibiliteit.

Maar wanneer je op een brede rand steeds het mondstuk van je mond moet halen om van laag naar hoog of van hoog naar laag te kunnen gaan is de rand voor jou te breed en zal een smallere rand een verstandiger keus voor je zijn.
Wanneer je op een mondstuk met smalle rand snel vermoeid bent komt dat omdat de smalle rand de bloedcirculatie in de lip spieren verdrukt en dan is een bredere rand voor jou een betere keus.

Trompettisten met volle lippen spelen het makkelijkst op mondstukken met brede randen.

De Yamaha 4 rand dat Yamaha's standaard rand is en de standaard randen van Warburton en Bach zijn allemaal vrij smal.

De Bach 7C en Bach 5C hebben extreem smalle randen.

De Bob Reeves 42N rand is veel ronder dan de 42 en 42W randen van Bob Reeves en is daarom ook meer geschikt voor trompettisten die smalle randen nodig hebben.

Op middelmaat mondstukken, mondstukken die qua cup diameter overeenkomen met de Bach 5C, spelen de meeste trompettisten het makkelijkst. Bijvoorbeeld de Bach 5C met W rand of de Bob Reeves 42 C. Grote mondstukken en kleine mondstukken spelen veel zwaarder. Vandaar dat je op grote of kleine mondstukken ook veel eerder vermoeid bent.

_________________
Voor mij gaat er niets boven de trompet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.