marnix schreef:
iets meer als een half jaar, man waar zeur je om??
je zal gewoon conditie op moeten bouwen, en met lipspieren gaat dat nu eenmaal niet zo snel als bijvoorbeeld met hardlopen, want die spiertjes zijn vele malen fragiler als je arm of been spieren. en bovendien de hoogte en het bereik moet je ook op een zinvolle manier opbouwen. Een kwarttier lang gaan zitten persen op die hoge c, en dan verbaasd zijn dat het na een kwartier over is, is nu eenmaal niet zo nuttig.
Mijn tip: bouw je conditie op, en op een zinnige manier. En als je uithouding vermogen hebt, ga dan eens kijken of een ander mondstuk beter bij je past
Marnix,
Nu ga je er wel vanuit dat ik niet op een zinvolle manier oefen. Dat vind ik toch jammer.
Ik zit geen kwartier op een hoge c te persen. Als ik em kan spelen is het vrij relax zonder mondstuksdruk. Na een kwartiertje gaat het nu eenmaal niet meer. Ik speel als warming-up lipbindingen in alle positie's en pedaaltonen.
Als ik iedere dag 30 min tot een uur speel verwacht ik op een of andere manier vooruitgang. Das momenteel niet echt het geval. Maar dat komt wel weer......
Olaf